fbpx
ATSUSHI TAKENOUCHI | OBJĘCIE

ATSUSHI TAKENOUCHI | OBJĘCIE

Premierowy spektakl butoh Atsushiego Takenouchiego. W Objęciu artysta odwołuje się do uniwersalnych zagadnień związanych z miejscem człowieka w naturze i jego...
opublikowano 19 lutego 2017

Premierowy spektakl butoh Atsushiego Takenouchiego. W Objęciu artysta odwołuje się do uniwersalnych zagadnień związanych z miejscem człowieka w naturze i jego współodpowiedzialnością za życie na ziemi. Tańczy nieunikniony cykl życia i śmierci, który jest doświadczeniem wszelkich istnień jednoczących się we wspólnej modlitwie. Atsushi Takenouchi przyjeżdża do Polski w ramach projektu „Japońscy mistrzowie butoh – prezentacje” organizowanego przez fundację Pompka. Jego wizyta wiąże się z premierą i międzynarodowymi warsztatami. Towarzyszy mu Hiroko Komiya, tworząca muzykę do spektaklu.

ObjęcieObejmuję się mocnoJak mały embrionOdrzucam myśli, biorę głęboki oddechWtedy, ze śmierci wyłania się nowe życieJak otwierający się kwiatŻycie jest jak kwiat otwierający się na WszechświatKwiat obejmuje WszechświatObejmuje wszystko

Atsushi Takenouchi

KUP BILET

BILETY:

50 zł (normalny)20 zł (ulgowy)

Kup bilet online na eventim.pl

REZERWACJA:

bilety@instytut-teatralny.pl

791 877 377

ADRES:

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

Atsushi Takenouchi

Atsushi Takenouchi dołączył do grupy „Hoppo-Butoh-ha“ na Hokkaido w 1980. Jego ostatnie wspólne przedstawienie z grupą – „Takazashiki”(1984) było opracowane przez twórcę butoh Tatsumi Hijikata. Atsushi rozpoczął swą własną drogę „Jinen Butoh“ w 1986; stworzył m.in. spektakle solo „Itteki“, „Ginkan“ łączące uniwersalny obraz natury, ziemi, czasów odległych i impresji chwili, spotkania z ludźmi i otoczeniem. Z projektem JINEN odbył w Japonii 3. letnią podróż wykonując w tym czasie 600 improwizacji (1996-1999). Wówczas też uczył się u twórcy butoh Kazuo Ohno i jego syna – Yoshito. Od 2002 przebywał głównie w Europie współpracując z tancerzami i aktorami z Francji, Polski, USA i innych krajów. Występował na festiwalu w Avignon, na Paris Butoh Festival i New York Butoh Festival, na których prezentował swe spektakle solo. W tym samym czasie pracował też w filmie. Ostatnia praca na Alasce i Hawajach „Wypełniony naturą” (Ridden by Nature) – film artystyczny o środowisku naturalnym zdobył m.in nagrodę „Best of the Fest” na Martinique International Film Festival.

Hiroko Komiya

Hiroko Komiya – obrazy pochodzące z powietrza, otaczającej nas przestrzeni czy tworzone przez ciało przekształca w dźwięki – bez stałej linii melodycznej czy rytmu. Są one całkiem proste, pojedyncze, towarzyszą nam podobnie jak pogoda czy najbliższe otoczenie. Używa zarówno wody i materiałów naturalnych takich jak kamień, bambus, piach, liście, muszle jak dzwonki, bębenki czy perkusję. Od 1996, pod okiem grającego na Tabla – Masahiro Besso, uczyła się grania na „instrumentach perkusyjnych” używanych w tradycyjnej muzyce hinduskiej. W 1999 rozpoczęła współpracę z tancerzem butoh Atsushi Takenouchi. W czasie warsztatów JINEN Butoh podejmuje interakcję z oddechem i ruchem uczestników. Komponuje muzykę dla tancerzy, aktorów a także na potrzeby zajęć z dziećmi i dorosłymi osobami upośledzonymi w Japonii, Francji, USA czy Polsce. Używa też głosu w jego podstawowej, naturalnej formie. Od 2002 roku pracowała nad głosem z pieśniarzem plemiennym, poetą i perkusistą Jean C. Dussin (pieśni inuickie, afrykańskie, celtyckie, z kręgu).

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności