Aktualności

Piękni czterdziestoletni: Piotr Adamczyk

02.09.2020

Cykl "Piękni czterdziestoletni" to comiesięczne spotkania z twórcami, których sceniczny debiut przypadł na przełom XX i XXI wieku. To rozmowy z pokoleniem artystów, wchodzących do zawodu już po transformacji ustrojowej, z przedstawicielami generacji, której dokonania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru. Pierwszym po wakacjach gościem cyklu będzie aktor teatralny i filmowy – Piotr Adamczyk. Na spotkanie zapraszamy 15 września, o godz. 19.00.

Spotkanie odbędzie się w sali teatralnej Instytutu zgodnie z zachowaniem wszystkich wymogów nowej dyscypliny sanitarnej i wytycznych w zakresie minimalizowania zagrożenia dla odwiedzających. Państwa bezpieczeństwo i zaufanie są dla nas najważniejsze, dlatego wprowadziliśmy nowe zasady sanitarne Instytutu Teatralnego.

Na spotkanie obowiązują bezpłatne zaproszenia, które można pobrać za pośrednictwem naszej strony internetowej. Szczegółowe informacje o tym, co mogą Państwo zrobić przed przyjściem do IT dla zwiększenia własnego bezpieczeństwa oraz o tym, co my robimy w tym zakresie dla Państwa, znajdą Państwo w mailach z potwierdzeniem rezerwacji miejsca.

Piotr Adamczyk

Absolwent Wydziału Aktorskiego PWST w Warszawie (1995). Był aktorem scen stołecznych: Teatru Współczesnego oraz gościnnie: Teatru Narodowego, IMKA, Polonii. Debiutował rolą Porucznika w „Martwych duszach” Gogola (1995) w Teatrze Współczesnym. Wystąpił w przedstawieniach, m.in.: Macieja Englerta, Erwina Axera, Zbigniewa Zapasiewicza, Giovanniego Pampiglione’ego, Jarosława Kiliana, Agnieszki Glińskiej, Jana Englerta, Mikołaja Grabowskiego. Zagrał, m.in.: Artura w „Tangu” Mrożka (1997),  Marka w „Adwokacie i różach” (1997) Szaniawskiego, Lelia w „Łgarzu” Goldoniego, Kleonta w „Mieszczaninie szlachcicem” Molière’a (1999), rolę tytułową w „Don Juanie” Molière’a  (2001), Tolka Uhde w „Bambini di Praga” Hrabala (2001),  Charona we „Wniebowstąpieniu” wg Konwickiego (2002), Marka w „Namiętnej kobiecie” Mellor (2003) Ludwika we „Władzy” Deara (2005), Roberta w „Księżniczce na opak wywróconej Calderona (2010), role w „Dziennikach” według Gombrowicza (2010). W Teatrze Telewizji zagrał w przedstawieniach, m.in.: Krzysztofa Zaleskiego, Jerzego Gruzy, Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej, Gustawa Holoubka, Andrzeja Łapickiego, Marii Zmarz-Koczanowicz, Macieja Prusa, Feliksa Falka, Waldemara Krzystka, Wawrzyńca Kostrzewskiego, Roberta Glińskiego. Najważniejsze telewizyjne role stworzył w: „Sprawie Stawrogina”, „Ketchupie Schroedera”, „Portrecie weneckim”, „Dwóch teatrach”, „Edwardzie II”, „Słowie honoru”, „Wyzwoleniu”, „Getsemani”, „Rzeczy o banalności miłości”, „Posprzątanym”, „Listach z Rosji”, „Weselu”. Zagrał w filmach, m.in.: „Cwał”, „Wrota Europy”, „Chopin. Pragnienie miłości”, „Karol. Człowiek, który został papieżem”, „Karol. Papież, który pozostał człowiekiem”, „Lejdis” „Second life”, „Trick”, „Uwikłanie”, „Listy do M.”, „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć”, „Jestem mordercą”, „Framed”, „Mission control”, „Dywizjon 303. Historia prawdziwa”, „Sztuka kochania”, „Ikar. Legenda Mietka Kosza”, „Fisheye” oraz serialach telewizyjnych, m.in.: „Sława i chwała”, „Boża podszewka”, „Ja, Malinowski”, „Przeprowadzki”, „Garderoba damska”, „Na dobre i na złe”, „Czas honoru”, „Przepis na życie”, „Piąty stadion”, „Sama słodycz”, „Trzecia połowa”, „Conterpart”, „Imię Róży”, „Lepsza połowa”. Laureat, m.in.: nagrody za najlepszą rolę męską za rolę w „Chopinie. Pragnieniu miłości” na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Stożary” w Kijowie; nagród: za najlepszą rolę telewizyjną na MFF w Ischii,  Nagrody Świętego Antoniego w kategorii Najlepszego Filmu Telewizyjnego w Padwie oraz Nagrody „Simpatica” w Rzymie za role w filmach „Karol. Człowiek, który został papieżem” i „Karol. Papież, który pozostał człowiekiem”; Złotej Kaczki przyznawanej przez pismo „Film” za rolę w filmie „Lejdis”,  Nagrody aktorskiej za role męskie w „Listach z Rosji” i „Posprzątanym” na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie,  Nagrody im. Aleksandra Zelwerowicza przyznawanej przez miesięcznik „Teatr” za najlepszą kreację aktorską w „Weselu” w Teatrze Telewizji.

COVID-19

czytaj więcej

Instytut Teatralny w okresie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2