Nikt mnie nie zna. Dramaty Cykle czytań oraz konferencje naukowe poświęcone odczytytwaniom na nowo klasyki polskiej. Nikt mnie nie zna | Fredro Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Nikt mnie nie zna. Wyspiański Scena niepodległych kobiet Działalność Dokumentowanie teatru Patronka Pracowni Dokumentacji Teatru Bazy danych Projekty badawcze Galeria IT Projekty i Programy Praskie Quadriennale Rok Aleksandra Fredry „Sofokles na nowo odczytany” | cykl czytań Dramaty polskie. Wybrał Zbigniew Raszewski Cykl „My z niego wszyscy” Lato w teatrze | 16. edycja programu Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | edycja III Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego dla twórczyń i twórców z Białorusi i Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА Rezydencje Artystyczne | Rejestracja dla polskich instytucji kultury i organizacji pozarządowych Słowem o musicalu | cykl wykładów Wirtualne Archiwum Janusza Warmińskiego Nowa Siła Krytyczna „MONITOR” Encyklopedii Teatru Polskiego Wirtualne Archiwum Józefa Szajny Для України АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА InfoPoint UA | Інформаційний пункт для людей театру з України Awangarda teatralna Europy Środkowo-Wschodniej i jej obecność w teatrze współczesnym Mono w Instytucie DRAMATOPISANIE DRAMATOPISANIE | III edycja DRAMATOPISANIE | II edycja DRAMATOPISANIE | I edycja Romantyzm. Od-czytywanie PRL: teatr studencki i inny TEATR POLSKA OFF Polska Piękni Czterdziestoletni Książka w teatrze Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych NOWY CYRK Przestrzenie Sztuki NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? Klasyka w powieści graficznej I znów prolog? Program „Placówka” Placówka – finaliści i laureaci 33. Kongres SIBMAS Odzyskana awangarda Publikacje z serii Odzyskana awangarda Platforma badawcza Odzyskana awangarda Nówka Sztuka Spacerownik Teatralny Dotknij teatru Wystawy w Google Art&Culture Konkursy Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej Konkurs Fotografii Teatralnej Konkurs Fotografii Teatralnej – IX edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VIII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VI edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – V edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IV edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – III edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – II edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – I edycja Konkurs – Najlepsza praca magisterska Konkurs na najlepszą mgr | 2021/2022 Konkurs na najlepszą mgr | 2020/2021 Konkurs na najlepszą mgr | 2019/2020 Konkurs na najlepszą mgr | 2018/2019 Konkurs na najlepszą mgr | 2017/2018 Konkurs na najlepszą mgr | 2016/2017 Konkurs na najlepszą mgr | 2015/2016 Konkurs na najlepszą mgr | 2014/2015 Konkurs na najlepszą mgr | 2013/2014 Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” IX KONKURS „KLASYKA ŻYWA” VIII Konkurs „Klasyka Żywa” VII Konkurs „Klasyka Żywa” VI Konkurs „Klasyka Żywa” V Konkurs „Klasyka Żywa” IV Konkurs „Klasyka Żywa” III Konkurs „Klasyka Żywa” II Konkurs „Klasyka Żywa” I Konkurs „Klasyka Żywa” DIG IT: nowy konkurs Instytutu Teatralnego dla działań online Konkurs Wydawniczy Instytutu Teatralnego Publikacje „Antygona” | Klasyka w powieści graficznej Look Around. Sense Around, Touch Around, Hear Around „Romeo i Julia” | Klasyka w powieści graficznej „Ubu Król czyli Polacy” | Klasyka w powieści graficznej „Współczesny dramat grecki. Antologia” Małgorzata Sikorska-Miszczuk | „Brylant” Artur Pałyga | „Gotki” Agnieszka Wójtowicz | „Grotowski polityczny” Antoni Winch | „Somnambulizm i inne dramaty” Kazimierz Braun | „Piramida. Wspomnienia nie tylko teatralne” „Nie Samym Teatrem. Teatr niezależny we Wrocławiu 1983-1987” Ewa Michnik, Marek Grotowski | „Wrocławskie megaopery Ewy Michnik” Grzegorz Kozak | „Hübner” „Gra w reżyserię. Od kształcenia do tworzenia” Jana Maciejowskiego „Reduta. Źródła i komentarze” Juliusz Osterwa | „Dzienniki wypraw 1938-1939” „Reducie na stulecie. Studia i rozpoznania” Ishbel Szatrawska | „Wolny strzelec” Protesilas i Laodamia Anna Wakulik | „Grupa krwi” Amanita Muskaria | Ciemna Woda Antonina Grzegorzewska | La Pasionaria WST x 40 + Warszawskie Spotkania Teatralne 1965-2021 Ewa Guderian-Czaplińska | „Szara strefa awangardy i inne szkice” „Teatr w pandemii” Zbigniew Majchrowski | „Krypta Gustawa” „Mrożek i nowoczesność” Polska awangarda teatralna 1919–1939. Antologia „Łeś Kurbas. Pisma teatralne” | Odzyskana Awangarda Ewa Bułhak | „Legenda Grzegorzewskiego” Reclaimed Avant-garde: Space and Stages of Avant-garde Theatre in Central-Eastern Europe Awangarda teatralna w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór tekstów źródłowych Bartek Warzecha / Przedstawienia „Tomek Tyndyk / Teatr” „HUECKEL/TEATR” Wystawianie Maria i Edmund Wiercińscy Wiercińscy | Korespondencja „Nowe historie 02. Wymowa faktów” „Nowe historie 1. Ustanawianie historii” „Poetyka kulturowa polskiego Szekspira” „Raszewski dzisiaj czytany” „Architektura teatralna w Polsce” Theatralski (Jerzy Timoszewicz) | Świstki teatralne wszystkie…. i więcej W labiryncie przestrzeni i obrazów Od dekoracji do konstrukcji Tadeusz Byrski | „W pogoni za teatrem” Barbara Osterloff | „Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe” „Faktomontaże Leona Schillera” Joanna Krakowska | „Demokracja. Przedstawienia” Joanna Krakowska | „PRL. Przedstawienia” Krystyna Duniec | „Dwudziestolecie. Przedstawienia” Ewa Partyga | „Wiek XIX. Przedstawienia” Piotr Morawski | „Oświecenie. Przedstawienia” Jerzy Grzegorzewski | „Improwizacje. Scenariusze autorskie z lat 1994–2005” Jerzy Grzegorzewski | „Rekonstrukcje. Wybrane adaptacje prozy z lat 1963-2005” Jerzy Grzegorzewski | „Warjacje. Scenariusze autorskie z lat 1978–1991” Erwin Axer | „Notatki z pracy” Stefan Niedziałkowski | „Teatr Sztuki Mimu/Mime Art Theatre” „Nikt mnie nie zna, czyli Fredro niekanoniczny” „Poza kanonem. Wyspiański” Adriana Świątek | „Huculskie peregrynacje weselne” Tomasz Kubikowski | „Zjadanie psów” Andrzej Wirth | „Byle dalej. Autobiografia mówiona i materiały” Julia Rowntree | „Zrób to inaczej. Przewodnik po sztuce, biznesie i aktywności obywatelskiej” „System organizacji teatrów w Europie” „Struktura teatru a struktura spektaklu” Dragan Klaić | „Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją” Hanna Trzeciak | „Ekonomika teatru” „Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze” „Choreografia: polityczność” Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera | W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości „Teatr a Kościół” „Rodzaju żeńskiego. Antologia dramatów” „(Nie)świadomość teatru. Wypowiedzi i rozmowy” „Agora. Statystyki” „Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku” Katarzyna Kułakowska | „Błaźnice. Kobiety kontrkultury teatralnej w Polsce” „Post-Apocalypsis” 20/20. Ogólnopolski Konkurs Na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 1994-2014 Frederic Martel | „Theater. O zmierzchu teatru w Ameryce” Leon Schiller | „Pastorałka” Eleonora Kalkowska | „Sprawa Jakubowskiego. Doniesienia drobne” Wojciech Krukowski | „Tyle lat, co Polska Ludowa albo 45 lat od wtorku” „Akademia Ruchu. Teatr” Tomasz Plata | „Pośmiertne życie romantyzmu” „Piknik Golgota Polska. Sztuka – religia – demokracja” Raporty i badania Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii | Raport z badań Pracownice i pracownicy teatrów w pandemii | Raport z badań W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii. | Raport z badań Krytyka teatralna w Polsce w czasie pandemii COVID-19 | Raport z badań Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę | Raport z badań Dopóki jawi się przede mną kolejna premiera, będę walczyć | Raport z badań Tego się jedną pandemią tak łatwo nie przerwie | Raport z badań My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań Bycie w objeździe oczami „trupy teatralnej ze stolicy” Teatr w kulturze familijnej Edukacja teatralna w szkołach podstawowych | Raport z badań Struktura teatru a struktura spektaklu | dr Kamila Lewandowska Badanie publiczności teatrów w stolicy Rzemieślnicy teatralni 2013 | Raport Instytutu Teatralnego Klasowe zróżnicowanie stylów życia a stosunek do teatru Współpraca z zagranicą Platforma badawcza TACE – Theatre Architecture in Central Europe Pedagogika teatru Lato w teatrze Lato w teatrze – „Jak przestałem być idealny” Lato w teatrze – „Jak wytresować dziewczynkę?” Lato w teatrze – „Piotruś Pan” Lato w teatrze – „Pippi Pończoszanka” Teatroteka Szkolna Pedagogika Teatru – studia podyplomowe Konkurs im. Jana Dormana Materiały edukacyjne i publikacje „Jak przestałem być idealny”. Broszury edukacyjne Ćwiczenia z dobrostanu – zeszyt dla nauczycielek i nauczycieli Refleksyjnik – o tworzeniu teatru z uczennicami i uczniami Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy Gra w teatr z Dormanem | broszura edukacyjna Z domu do Nibylandii i z powrotem Gdzie jest Pinokio? Wakacje z cyrkiem Pippi Pończoszanka Biblioteka i Czytelnia Recenzje Katalog Zbiory Nabytki Biblioteki i Czytelni Bibliografie Teatralia w książkach Bibliografia poloników Bibliografia publikacji pokonferencyjnych Twórczość literacka ludzi teatru Motywy teatralne w beletrystyce Książka w teatrze Informacje praktyczne Kontakt Księgarnia Prospero Nasze strony Archiwalne Як я перестав бути ідеальним АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ УКРАЇНА – БІЛОРУСЬ Rezydencje artystyczne Instytutu Teatralnego | II edycja | Ukraina-Białoruś Rezydencje artystyczne. Białoruś | I edycja Od-czytywanie Norwida. Dramaty Mały Instytut Teatralny Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana Twórcy i niepełnosprawność | cykl spotkań Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Performanse plastyczne Władysława Hasiora „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru C I A Ł O P R Z E S T R Z E Ń I T TEATROTEKA Teatr staropolski. Re:konstrukcje Ruch w Instytucie Ruch w Instytucie 2017 Ruch w Instytucie 2017/2018 Ruch w Instytucie 2018/2019 Ruch w Instytucie 2019 Demokracja. Przedstawienia – po roku 1989 Desant UA! Pierwszy przegląd teatrów ukraińskich 1968/PRL/TEATR – konferencja naukowa o teatrze po 1968 Egoiści. Kultura Zrzuty i trzecia droga w kulturze polskiej lat 80. European Route of Historic Theatres 25/250 Spektakle TeatruTV Filozofie teatru Grupa Robocza Mnemonium i zagadka Szekspira | Jerzy Juk-Kowarski Moja historia – cykl rozmów z artystami teatru NEKROPERFORMANS. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny Nikt mnie nie zna. Dramaty Nikt mnie nie zna | Fredro Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Nikt mnie nie zna. Wyspiański Nowe historie. Raszewski dzisiaj czytany Nowy teatr białoruski Partycypacje, emancypacje, transformacje. Teatr intelektualnej wspólnoty Performanse i przedstawienia wolności w kulturze współczesnej Reducie na stulecie Scena niepodległych kobiet Świat czyta Kochanowskiego | WAW-NY-LA-LDN-MAD-ATH Szkoła Konstruktorów Lalkowych Teatr publiczny. Przedstawienia Teatr publiczny. Przedstawienia | Wiek XIX Nikt mnie nie zna | Fredro Cykl czytań scenicznych utworów Aleksandra Fredry realizowany od listopada 2014 do czerwca 2015. Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Czytania sceniczne poświęcone tekstom Franciszka Karpińskiego, Franciszka Bohomolca i Józefa Wybickiego. Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Druga edycja projektu NIKT MNIE NIE ZNA poświęcona dramatom polskiego Oświecenia (2–3 grudnia 2014). Nikt mnie nie zna. Wyspiański Czytania sceniczne poświęcone tekstom Stanisława Wyspiańskiego. Powiązane Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Druga edycja projektu NIKT MNIE NIE ZNA poświęcona dramatom polskiego Oświecenia (2–3 grudnia 2014). Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Czytania sceniczne poświęcone tekstom Franciszka Karpińskiego, Franciszka Bohomolca i Józefa Wybickiego. Nikt mnie nie zna. Wyspiański Czytania sceniczne poświęcone tekstom Stanisława Wyspiańskiego. Scena niepodległych kobiet Cykl czytań scenicznych, przygotowanych przez reżyserki młodego pokolenia, kobiecych tekstów zamieszczonych w antologii "Rodzaju żeńskiego". Nikt mnie nie zna | Fredro Cykl czytań scenicznych utworów Aleksandra Fredry realizowany od listopada 2014 do czerwca 2015.