fbpx
My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań

My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań

Głównym celem projektu było zbadanie publiczności w kontekście jej kompetencji kulturowych, ekonomicznej dostępności teatru oraz zagrożenia wykluczeniem z kultury.

Prezentujemy raport z badania publiczności, która 14 maja 2016 stanęła w kolejkach do teatralnych kas i wzięła udział w akcji „Bilet za 400 groszy”. Badanie przeprowadziła na zlecenie Instytutu Teatralnego Fundacja Obserwatorium Żywej Kultury – Sieć Badawcza pod kierownictwem prof. dr hab. Barbary Fatygi.

W przeprowadzonym 14 maja 2016 badaniu publiczności teatralnej, która wzięła udział w organizowanej przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego akcji „Bilet za 400 groszy”, wzięli udział widzowie 76 polskich teatrów z 29 miast. Zespół badaczy z Fundacji Obserwatorium Żywej Kultury – Sieci Badawczej liczył 70 osób.

Głównym celem projektu było zbadanie publiczności w kontekście jej kompetencji kulturowych, ekonomicznej dostępności teatru oraz zagrożenia wykluczeniem z kultury. Było to pierwsze tego typu, wykonane w standardzie akademickim, badanie w Polsce. Raport został zaprezentowany 26 października 2016 w siedzibie Instytut Teatralnego. Wyniki badania omawiały prof. Barbara Fatyga, dr Bogna Kietlińska oraz Kaja Rożdżyńska-Stańczak.

Powiązane

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności