fbpx
REQUIEMASZYNA | reż. Marta Górnicka

REQUIEMASZYNA | reż. Marta Górnicka

Trzeci spektakl Marty Górnickiej to kontynuacja prowadzonej przez reżyserkę pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja...
opublikowano 11 maja 2014

Trzeci spektakl Marty Górnickiej to kontynuacja prowadzonej przez reżyserkę pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja nad człowiekiem ustanawianym przez kulturowe, społeczne, ekonomiczne i religijne normy.Tym razem głos CHÓRU wymierzony jest w rzeczywistość powszechnego urynkowienia. To ciało/głos społeczeństwa zakleszczonego między terrorem bezrobocia a wymogiem pracy ponad siły. Na scenie staje chór performerów, by wykonać ekstatyczne requiem dla systemu, w którym wolność zmieniła się w technologię władzy. Libretto wykorzystuje wiersze Władysława Broniewskiego, fragmenty przemówień, listów, dziecięcych wyliczanek, które CHÓR zderza z dyskursem filozoficznym i hasłami reklamowymi.

„Jestem całopalną ofiarą każdego systemu” – pisał o sobie Broniewski, ujawniając dramatyczne napięcie między miażdżącą presją ideologii, a wiarą w siłę poetyckiego słowa, które miało zarazem rewolucjonizować świat i ratować podmiotowość. Dziś te teksty, przepisane na chórową maszynerię zbiorowego ciała i głosu, uderzają z nieprawdopodobną siłą. Socrealistyczny hymn pracy brzmi jak korporacyjna pieśń performansu efektywności.

REQUIEMASZYNA to esej o relacji języka i władzy. Punktem wyjścia dla tej pracy stał się rytmiczno-robotyczny język wierszy Broniewskiego i jego wstrząsający poetycki życiorys, który zmiksował się w mojej głowie z kampanią reklamową Benettona Zostań bezrobotnym roku, Marszem Imperialnym z „Gwiezdnych Wojen”, dźwiękiem przeżartej rakiem krtani poety. Zależało mi na tym, by obnażyć totalitaryzm współczesnych strategii nadzoru i dyscypliny; mechanizmy, które zmieniają mieszkańców neoliberalnego raju w armię robotników/robotów. (Marta Górnicka, reżyserka)

Producenci dziękują Marii Pijanowskiej-Broniewskiej i Ewie Zawistowskiej za wyrażenie zgody na wykorzystanie w spektaklu tekstów Władysława Broniewskiego.

czas trwania: 50 minut (bez przerwy)

Prapremiera: 24.03.2013 Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, WarszawaPremiera francuska: 22.05.2013 La Filature – Scène Nationale, MulhousePremiera niemiecka: 14.06.2013 Ringlokschuppen, Mülheim an der Ruh

BILETY:

10 ZŁ

Kup on-line na EVENTIM.PL

Bilety dostępne również w:– księgarni PROSPERO,– bileteriach EMPIK,– sklepach Saturn,– salonach Media Markt,– kasach sieci Eventim.

REZERWACJA:

Bilety można rezerwować pisząc na adres: bilety@instytut-teatralny.pl lub pod numerem telefonu (022) 745 10 32

ADRES:

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

TWÓRCY:

Libretto na podstawie tekstów Władysława BroniewskiegoKoncept, libretto, reżyseria: Marta GórnickaPartytura: IENKonsultacja literacka: Agata AdamieckaChoreografia: Anna GodowskaScenografia: Robert RumasKostiumy: Arek ŚlesińskiKierowniczka produkcji: Monika Sadkowska

Wykonawcy:Antoni Beksiak, Justyna Chaberek, Maciej Dużyński, Michał Głowacki, Paweł Góralski, Bartosz Grędysa, Anna Jagłowska, Borys Jaźnicki, Ewa Konstanciak, Adam Konowalski, Wiesław Kowalski, Grzegorz Kuraszkiewicz, Janusz Leśniewski, Maciej Łagodziński, Kamila Michalska, Grzegorz Milczarczyk, Jakub Mróz, Magda Roma Przybylska, Anna Rączkowska, Dominika Stefańska, Kaja Stępkowska, Dawid Wawryka, Anna Wodzyńska, Łukasz Wójcicki, Marcin Zarzeczny

Producent:Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Koproducenci:La Filature – Scène NationaleThéâtre National de StrasbourgLe Maillon – Théâtre de StrasbourgRinglokschuppen – Mülheim an der Ruhr

REQUIEMASZYNA | reż. Marta Górnicka

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
niedziela 11.05.2014
19:00
19:00

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności