Projekty i Programy Działalność Dokumentowanie teatru Patronka Pracowni Dokumentacji Teatru Bazy danych Projekty badawcze Galeria IT Pedagogika teatru Lato w teatrze Lato w teatrze – „Jak przestałem być idealny” Lato w teatrze – „Jak wytresować dziewczynkę?” Lato w teatrze – „Piotruś Pan” Lato w teatrze – „Pippi Pończoszanka” Teatroteka Szkolna Pedagogika Teatru – studia podyplomowe Konkurs im. Jana Dormana Publikacje WST x 40 + Warszawskie Spotkania Teatralne 1965-2021 „Szara strefa awangardy i inne szkice” Ewy Guderian-Czaplińskiej „Teatr w pandemii” „Krypta Gustawa” Zbigniewa Majchrowskiego Polska awangarda teatralna 1919–1939. Antologia „Łeś Kurbas. Pisma teatralne” | Odzyskana Awangarda „Legenda Grzegorzewskiego”. Ewa Bułhak Reclaimed Avant-garde: Space and Stages of Avant-garde Theatre in Central-Eastern Europe Awangarda teatralna w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór tekstów źródłowych Bartek Warzecha / Przedstawienia Artystki i artyści teatru w czasie COVID-19. „Dopóki jawi się przede mną premiera, będę walczyć”. Raport z badań Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii Wystawianie W labiryncie przestrzeni i obrazów Od dekoracji do konstrukcji Antonina Grzegorzewska | La Pasionaria Amanita Muskaria | Ciemna Woda Konkursy Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej Konkurs Fotografii Teatralnej Konkurs Fotografii Teatralnej – VIII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VI edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – V edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IV edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – III edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – II edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – I edycja Konkurs – Najlepsza praca magisterska Konkurs na najlepszą mgr | 2021/2022 Konkurs na najlepszą mgr | 2020/2021 Konkurs na najlepszą mgr | 2019/2020 Konkurs na najlepszą mgr | 2018/2019 Konkurs na najlepszą mgr | 2017/2018 Konkurs na najlepszą mgr | 2016/2017 Konkurs na najlepszą mgr | 2015/2016 Konkurs na najlepszą mgr | 2014/2015 Konkurs na najlepszą mgr | 2013/2014 Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” VIII Konkurs „Klasyka Żywa” VII Konkurs „Klasyka Żywa” VI Konkurs „Klasyka Żywa” V Konkurs „Klasyka Żywa” IV Konkurs „Klasyka Żywa” III Konkurs „Klasyka Żywa” II Konkurs „Klasyka Żywa” I Konkurs „Klasyka Żywa” DIG IT: nowy konkurs Instytutu Teatralnego dla działań online Konkurs Wydawniczy Instytutu Teatralnego Projekty i Programy Для України Як я перестав бути ідеальним АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ УКРАЇНА – БІЛОРУСЬ InfoPoint UA | Інформаційний пункт для людей театру з України Rezydencje artystyczne Instytutu Teatralnego | Ukraina-Białoruś Mono w Instytucie DRAMATOPISANIE DRAMATOPISANIE | III edycja DRAMATOPISANIE | II edycja DRAMATOPISANIE | I edycja Romantyzm. Od-czytywanie PRL: teatr studencki i inny TEATR POLSKA OFF Polska Piękni Czterdziestoletni Książka w teatrze Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych NOWY CYRK | inauguracja cyklu Rezydencje artystyczne. Białoruś Od-czytywanie Norwida. Dramaty Przestrzenie Sztuki NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? Klasyka w powieści graficznej I znów prolog? Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Performanse plastyczne Władysława Hasiora „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru Program „Placówka” Placówka – finaliści i laureaci 33. Kongres SIBMAS Odzyskana awangarda Publikacje z serii Odzyskana awangarda Platforma badawcza Odzyskana awangarda Nówka Sztuka Spacerownik Teatralny Dotknij teatru Wystawy w Google Art&Culture Praskie Quadriennale Post-Apocalypsis | PQ 2015 PQ 2019 Aporia. Miasto jest miastem | PQ2019 EMERGENCE | PQ2019 Nowa Wiadomość | PQ2019 SharedSpace: Music Weather Politics Archiwalne Mały Instytut Teatralny Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana Twórcy i niepełnosprawność | cykl spotkań C I A Ł O P R Z E S T R Z E Ń I T TEATROTEKA Teatr staropolski. Re:konstrukcje Ruch w Instytucie Ruch w Instytucie 2017 Ruch w Instytucie 2017/2018 Ruch w Instytucie 2018/2019 Ruch w Instytucie 2019 Demokracja. Przedstawienia – po roku 1989 Desant UA! Pierwszy przegląd teatrów ukraińskich 1968/PRL/TEATR – konferencja naukowa o teatrze po 1968 Egoiści. Kultura Zrzuty i trzecia droga w kulturze polskiej lat 80. European Route of Historic Theatres 25/250 Spektakle TeatruTV Filozofie teatru Grupa Robocza Mnemonium i zagadka Szekspira | Jerzy Juk-Kowarski Moja historia – cykl rozmów z artystami teatru NEKROPERFORMANS. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny Nikt mnie nie zna. Dramaty Nikt mnie nie zna | Fredro Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Nikt mnie nie zna. Wyspiański Nowe historie. Raszewski dzisiaj czytany Nowy teatr białoruski Partycypacje, emancypacje, transformacje. Teatr intelektualnej wspólnoty Performanse i przedstawienia wolności w kulturze współczesnej Reducie na stulecie Scena niepodległych kobiet Świat czyta Kochanowskiego | WAW-NY-LA-LDN-MAD-ATH Szkoła Konstruktorów Lalkowych Teatr publiczny. Przedstawienia Teatr publiczny. Przedstawienia | Wiek XIX Współpraca z zagranicą Platforma badawcza TACE – Theatre Architecture in Central Europe Для України Rezydencje artystyczne Instytutu Teatralnego | Ukraina-Białoruś Nabór dla polskich instytucji kultury i organizacji pozarządowych. Mono w Instytucie Cykl „Mono w Instytucie” stawia sobie za cel wykreowanie na teatralnej mapie Warszawy miejsca prezentacji dokonań polskiego i światowego monodramu. DRAMATOPISANIE Rozpoczęty w 2020 program stypendialny służący wspieraniu polskiej dramaturgii współczesnej. Romantyzm. Od-czytywanie W cyklu „Romantyzm. Od-czytywanie” chcemy przypomnieć w formie czytań scenicznych zarówno kanoniczne teksty polskiego dramatu romantycznego, jak i te niemal zupełnie zapomniane. PRL: teatr studencki i inny Cykl wykładów Tadeusza Kornasia poświęcony działalności polskich teatrów studenckich oraz „poszukujących” w okresie PRL-u. TEATR POLSKA Program zainicjowany w 2009 roku w celu ułatwienia dostępu do oferty polskich teatrów w ośrodkach mających utrudniony dostęp do kultury. OFF Polska Rozpoczęty w maju 2021 program dla teatrów offowych, niezależnych, alternatywnych. Piękni Czterdziestoletni Comiesięczne spotkania z twórcami, którzy wchodzili do zawodu już po transformacji ustrojowej. Rozmowy z przedstawicielami generacji, której działania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru. Książka w teatrze Cykl spotkań poświęcony najnowszym publikacjom o szeroko pojętej tematyce teatralnej. Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych Cykl czytań scenicznych "Nie-boskiej komedii" Zygmunta Krasińskiego. NOWY CYRK | inauguracja cyklu Projekt wpisuje się w podejmowane od dłuższego czasu w Instytucie działania wspierające debatę i wzmacniające wiedzę o sztuce cyrkowej. Rezydencje artystyczne. Białoruś Rozpoczęty we wrześniu 2021 program rezydencji artystycznych dla przedstawicielek i przedstawicieli zawodów teatralnych w Białorusi. Od-czytywanie Norwida. Dramaty Rozpoczęty w sierpniu 2021 projekt czytań scenicznych Instytutu Teatralnego. Przestrzenie Sztuki Rozpoczęty w 2020 program powołania interdyscyplinarnych centrów kultury, prowadzonych we współpracy instytucji centralnych, władz samorządowych, organizacji pozarządowych i samych artystów. NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? Wyniki szeroko zakrojonych badań dotyczących życia teatralnego w Polsce. Klasyka w powieści graficznej Pilotażowy program nowej edukacji kulturalnej dla uczniów liceów oparty na powieściach graficznych. I znów prolog? Webinarium, inaugurujące projekt „I znów prolog? Posttraumatyczny dramat i teatr w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej w świetle transformacji systemowej (1989/1991-2020). Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego Program wydarzeń towarzyszących rocznicy stulecia światowej prapremiery „Dybuka” Szymona An-skiego. CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Konferencja poświęcona historii i współczesnemu obliczu sztuki cyrkowej. Performanse plastyczne Władysława Hasiora Cykl wykładów dr Magdaleny Figzał-Janikowskiej, laureatki IV edycji Konkursu Wydawniczego Instytutu Teatralnego. „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru Przegląd "Dzieje się obok" to kolejne ze spotkań z twórczością teatralną naszych sąsiadów organizowane przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Program „Placówka” Konkurs na projekt teatralny, którego celem jest umożliwienie artystom i grupom twórczym prowadzenie poszukiwań nad nowymi formami i językiem teatralnym. 33. Kongres SIBMAS Warszawa, 7-10 czerwca 2022. Odzyskana awangarda Projekt Odzyskana awangarda ma na celu przypomnienie dorobku awangardy teatralnej Europy Środkowo-Wschodniej. Nówka Sztuka Przegląd najciekawszych realizacji współczesnego, polskiego dramatu. Spacerownik Teatralny Spacery szlakiem teatrów oraz artystów teatralnych po specjalnie przygotowanych trasach. Propozycje plenerowe oraz aplikacja. Dotknij teatru Ogólnopolski projekt organizowany z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru. Wystawy w Google Art&Culture Jedyne w swoim rodzaju interaktywne spotkanie z wielką sztuką sceniczną. Z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce Instytut Teatralny przygotował cztery wirtualne wystawy. Praskie Quadriennale PQ to największe na świecie wydarzenie poświęcone projektowaniu przestrzeni na potrzeby sztuk performatywnych. Rejestracja uczestników Imię i nazwisko Adres email Rozumiem i akceptuję postanowienia polityki prywatności Zapisz się [newsletter]