Scena Prapremier InVitro (Lublin)Złyreżyseria: Łukasz Witt-Michałowskiscenariusz: Dariusz Jeż, Grzegorz Kondrasiukobsada: Przemysław Buksiński, Jarosław Tomica, Dariusz Jeżprowadzenie dyskusji po przedstawieniu: Bartłomiej Miernik („Proscenium”)
Przedstawienie oparte na przeżyciach i doświadczeniach Dariusza Jeża, obecnie aktora, który w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą odsiedział kilkuletni wyrok. Podczas odbywania kary w Areszcie Śledczym w Lublinie spotkał reżysera, Łukasza Witt-Michałowskiego, który w „Teatrze pod celą” realizował Lizystratę Arystofanesa. Wśród osadzonych-aktorów znalazł się także główny bohater. W ten sposób rozpoczyna się autentyczna opowieść o byłym przestępcy, który dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie.
Scena Prapremier InVitro działa od 2007 roku w Centrum Kultury w Lublinie. Jej pomysłodawcą i dyrektorem jest Łukasz Witt-Michałowski. Zgodnie z definicją in vitro (łac. w szkle), misją teatru jest funkcjonowanie poza organizmem teatru instytucjonalnego, a więc „praca z żywymi komórkami wyizolowanymi z organizmu macierzystego”.
BILETY:
20 zł (normalny)10 zł (ulgowy)
Bilety dostępne w:- księgarni PROSPERO
REZERWACJA:
791 877 377
ADRES:
Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa
PATRON MEDIALNY:
MÓW ZA SIEBIE
MÓW ZA SIEBIE to cykl prezentacji twórców, dla których podstawową formą i środowiskiem pracy jest grupa teatralna. W ramach projektu pokazywane są przedstawienia grup pochodzących z różnych stron Polski, od 2014 roku były to m.in. Teatr Brama (Goleniów), Teatr Chorea (Łódź), Teatr Porywacze Ciał (Poznań), Teatr Realistyczny (Skierniewice), Teraz Poliż (Warszawa). Ich twórczość – podejmowane tematy, estetyka przedstawień, metody pracy, a także sposób funkcjonowania – forma instytucjonalna, miejsce pracy, czas trwania – są bardzo zróżnicowane. Łączy je to, że zazwyczaj stanowią jawnie osobistą wypowiedź twórców, wyrażają indywidualny punkt widzenia, własną interpretację rzeczywistości.
Celem projektu mów za siebie jest rozpoznanie różnorodności środków wyrazu i praktyk polskich grup teatralnych, a tym samym ujawnienie często niedostrzeganych zróżnicowań na mapie teatralnej Polski i nasycenie jej nowymi szczegółami.
kuratorka: Zofia Dworakowska