Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki listopada na warsztaty Tomasza Przytyckiego Kontakt, rytm i improwizacja. Laboratorium Lindy Hop i improwizacji w kontakcie w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2017/2018.
TERMINY:
6 listopada 2017 | godz. 09:00-11:00 | Warszawa: Instytut Teatralny, ul. Jazdów 113 listopada 2017 | godz. 09:00-11:00 | Warszawa: Teatr Baza, ul. Podchorążych 3920 listopada 2017 | godz. 09:00-11:00 | Warszawa: Instytut Teatralny, ul. Jazdów 127 listopada 2017 | godz. 09:00-11:00 | Warszawa: Sala Edukacyjna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
Praca nad dekonstrukcją konkretnych schematów ruchowych, naszych zachowań i reakcji przy wykorzystaniu technik tańca: jazz, Lindy Hop (swing) oraz improwizacja w kontakcie (m.in. znalezienie przyjemności i swobody w budowaniu dialogów ruchowych).
Ruch w Instytucie 2017/2018 to kontynuacja programu pilotażowego, który trwał od marca do czerwca 2017. W sezonie 2017/ 2018 proponujemy trzy cykle zajęć z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdaleną Ptasznik i Tomaszem Przytyckim (wrzesień – listopad 2017), Izabelą Chlewińską, Urszulą Wojtkowiak i Katarzyną Sitarz (styczeń – marzec 2018), Anną Nowicką, Weroniką Pelczyńską i Marią Stokłosą (kwiecień – czerwiec 2018). Dwugodzinne zajęcia odbywać będą się w poniedziałki od 9:00 do 11:00.
BILETY:
Wstęp na pojedyncze zajęcia 30 pln*
* cena nie dotyczy osób powyżej 60 roku życia. Osoby powyżej 60 roku życia będą mogły kupić bilet przed zajęciami w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym w cenie 15 zł.
Informacje:
bilety@instytut-teatralny.pl (tel. +48 791 877 377)
O warsztatach w pytaniach do choreografa i jego odpowiedziach:
1. Czym jest dla Ciebie choreografia?Choreografia to rodzaj cielesnej, rytmicznej i przestrzennej partytury; to sprecyzowane reguły, na postawie których może dojść do aktu świadomej improwizacji.
2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?Najistotniejsza wydaje mi się wzajemna inspiracja, wynikająca zarówno ze spotkania drugiego człowieka, jak i z pracy nad motoryką ciała, która podczas fizycznego kontaktu staje się ekwiwalentem słowa. Ważne jest dla mnie wspólne poszukiwanie nowych rozwiązań ruchowych oraz rytmicznych – nie tylko poprzez naukę konkretnych figur i koordynacji ruchowych (taniec jazzowy, Lindy Hop) lecz także poprzez improwizację motoryczno-somatyczną, opartą na pracy z partnerem (improwizacja w kontakcie).
3. Na czym chciałabyś/chciałbyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?Korzystając z technik tańca jazz, Lindy Hop (swing) oraz improwizacji w kontakcie, skupimy się na pracy nad dekonstrukcją konkretnych schematów ruchowych, naszych zachowań i reakcji. W ten sposób skonstruujemy je na ‘nowo’ i pozwolimy sobie na pracę nad uważnością w pracy z ciałem i nad świadomą zmianą uwagi. Celem naszych zajęć stanie się znalezienie przyjemności i swobody w budowaniu dialogów ruchowych.
Tomasz Przytycki
Tancerz, performer, instruktor, organizator wydarzeń tanecznych. W latach 2007–2009 uczęszczał na zajęcia z tańca nowoczesnego, baletu, jazzu i choreografii do Bard College i na Uniwersytet w Iowa. Jest absolwentem Montgomery College na kierunku tańca /jazz, balet i taniec nowoczesny/ (2013 r.) oraz szkoły bewegungs-art freiburg TIP na kierunku tańca Neuer Tanz (2015 r.). W 2016 roku wystąpił w spektaklach Freie tanzszene Freiburg oraz Messaen in Tanz prezentowanych w Niemczech. Od 2010 roku praktykuje style: Lindy Hop, blues, Charleston, shag i jazz tradycyjny. Był tancerzem w wielu zespołach Lindy Hop w USA. Od roku 2010 organizuje festiwal Dragon Swing w Krakowie. Prowadził warsztaty taneczne w Polsce, Niemczech, Islandii, Turcji, Ukrainie i Szwecji. Ostatnio pracował jako konsultant Lindy Hop przy przedstawieniu Z biegiem lat, z biegiem dni [gdzie jest Pepi] w reżyserii Agnieszki Glińskiej w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
Projekty
RUCH W INSTYTUCIE 2017/2018
Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.