Organizowany przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej wieczór prawykonań utworów audioscenicznych skomponowanych przez: Wojciecha Błażejczyka, Ewę Fabiańską-Jelińską, Annę Marię Huszcza, Jarosława Kordaczuka i Krzysztofa Knittela (preludia).
Fundacja Przyjaciół „Warszawskiej Jesieni” zaprasza na kolejny wieczór łączący muzykę współczesną, teatr i taniec, czyli Audio Stage. Wieczór preludiów i monodramów audioscenicznych odbędzie się 10 grudnia w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego.
O godz. 18:00 odbędzie się koncert prawykonań 4 monodramów audioscenicznych, skomponowanych przez: Ewę Fabiańską-Jelińską, Wojciecha Błażejczyka, Annę Marię Huszczę i Jarosława Kordaczuka.
Wykonawcami oraz współautorami tych kompozycji będą aktorki i tancerki: Dominika Miękus, Izabela Kościesza, Izabela Chlewińska i Marta Grzywacz.
Premierowe utwory zostaną poprzedzone preludiami muzycznymi – rodzajami małych uwertur z elementami teatru instrumentalnego. Kompozytorem cyklu preludiów jest Krzysztof Knittel, który będzie również ich wykonawcą wraz z akordeonistą Aleksiejem Yorsoba.
Imprezą towarzyszącą o godz. 17:00 będzie spotkanie artystów z publicznością, które poprowadzi dyrektor artystyczny projektu – Małgorzata Kołcz.
WSTĘP WOLNY
ADRES:
Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa
Informacje:
tel.: 790 395 228,e-mail: biuro@artdecogroup.eu
Strona internetowa: www.audiostage.pl
Audio Stage
Audio Stage jest dedykowany sztukom performatywnym. Jego ideą przewodnią jest integracja muzyki ze sztukami scenicznymi. Formy muzyczno-teatralne – monodramy i preludia do nich, które w jego ramach powstają, funkcjonują jako pozycje repertuaru teatralnego oraz jako elementy wydarzeń muzycznych.
Do udziału w Audio Stage są zapraszani kompozytorzy specjalizujący się w muzyce eksperymentalnej, którzy przygotowują utwory we współpracy z aktorami, mimami i tancerzami. Dzięki zamówieniom powstają oryginalne utwory audiosceniczne z towarzyszącymi im preludiami muzycznymi.
Utwór audiosceniczny jest formą muzyczną, w której wykonawcą, a bywa że także instrumentem, jest artysta sceniczny. Dźwięki, które powstają poprzez jego działania, takie jak: ruch, taniec, mowę, działania live electronics, są wyjściowym materiałem, z którego kompozytor tworzy utwór. Jest to rodzaj formy o bardzo wysokim stopniu integracji różnych rodzajów sztuk performatywnych, dlatego pierwszy wykonawca utworu jest także zazwyczaj jego współautorem.
Tegoroczny Audio Stage 2017 jest kontynuacją zainicjowanego przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w roku 2012 cyklu prawykonań utworów audioscenicznych.
Realizacja AS 2017 odbywa się ze środków Miasta Stołecznego Warszawy.
Organizacja: Fundacja Przyjaciół „Warszawskiej Jesieni”Współfinansowanie: Miasto Stołeczne WarszawaPartnerzy: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Polskie Towarzystwo Muzyki WspółczesnejWspółpraca: Agencja Muzyczna Art Deco GroupPatroni medialni: Presto. Muzyka Film Sztuka, POLMIC.PL – Polskie Centrum Informacji Muzycznej, e-teatr.pl, teatralny.pl, cameralmusic.pl, wolnasobota.pl, Warszawa za darmo – waw4free, Łyk Kultury, Warsawnow.pl,Autorzy projektu: Małgorzata Kołcz, Jarosław Siwiński
PROGRAM:
Anna Maria HuszczaArchitektura dźwiękuwyk. Izabela Chlewińska (taniec)
Ewa Fabiańska-JelińskaMedytacJawyk. Dominika Miękus (aktorka)
Jarosław KordaczukLeszawyk. Izabela Kościesza (taniec)
Wojciech BłażejczykWytrącone z równowagiwyk. Marta Grzywacz (taniec)
Krzysztof KnittelAletof_Vortel – 4 preludia do utworów audioscenicznych