Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki października 2018 na warsztaty Agnieszki Kryst Score. Partytura ciała w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2018/2019.
SCORE. PARTYTURA CIAŁA8, 15, 22, 29 października 2018W trakcie warsztatu ruch i jego intensywność wynikać będą ze świadomego wyboru a nie z nakazu. Kluczową rolę odegra pojęcie transformacji ciała, które jest ważnym narzędziem w mojej praktyce ruchowej.
Ruch w Instytucie 2018/2019 to kontynuacja programu, który rozpoczął się w marcu 2017 roku. Do tej pory zajęcia w ramach programu prowadzili: Izabela Chlewińska, Anna Nowicka, Weronika Pelczyńska, Renata Piotrowska-Auffret, Tomasz Przytycki, Magdalena Ptasznik, Katarzyna Sitarz, Maria Stokłosa i Urszula Wojtkowiak. W tej odsłonie proponujemy trzymiesięczny cykl z Ramoną Nagabczyńską, Agnieszką Kryst i Izą Szostak. Dwugodzinne zajęcia odbywać będą się w poniedziałki od 9:00 do 11:00
BILETY:
Wstęp na pojedyncze zajęcia 30 pln*
* cena nie dotyczy osób powyżej 60 roku życia. Osoby powyżej 60 roku życia będą mogły kupić bilet przed zajęciami w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym w cenie 15 zł.
INFORMACJE:
bilety@instytut-teatralny.pl (tel. +48 791 877 377)
ADRES:
Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa
O WARSZTATACH W PYTANIACH DO CHOREOGRAFKI I JEJ ODPOWIEDZIACH:
Prowadząca: Agnieszka Kryst
1. Czym jest dla Ciebie choreografia?
Komponowaniem podmiotu w czasie i przestrzeni. Podmiotem jest ciało performera/ aktora/ tancerza – jego ruch, obecność, relacja z partnerem/ partnerami i obiektem/ obiektami na scenie. Kompozycja to zbiór działań tworzących ruch, taniec i obraz, który oddziałuje na percepcję odbiorcy.
2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?
Ciało, które rozumiem jako narzędzie budujące obecność sceniczną; świadome operowanie ruchem i jego znaczeniami, a wreszcie precyzja działania.
3. Na czym chciałabyś/chciałbyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?
Interesuje mnie emocjonalność jako potencjał twórczy, manifestacja wolności i narzędzie oporu, a przede wszystkim proces (auto)re-formowania (poprzez strategie minimalizowania i maksymalizowania, opanowywania i uwalniania pojedynczego gestu, myśli, uczucia). W trakcie warsztatu ruch i jego intensywność wynikać będą ze świadomego wyboru a nie z nakazu. Kluczową rolę odegra pojęcie transformacji ciała, które jest ważnym narzędziem w mojej praktyce ruchowej. Transformację ciała rozumiem jako proces ciągłego przekształcania ciała nie tylko na poziomie gestu, lecz także na poziomie emocji. Symultanicznie rozwijana praktyka uważności pozwoli nam zarazem na dostrzeganie najmniejszych zmian w ruchu, jak i rozkładanie go na czynniki pierwsze. Otworzy nam to drogę do bardziej świadomego manipulowania ciałem.
AGNIESZKA KRYST
Tancerka i choreografka. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Choreografii i Teorii Tańca. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013/ Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk. Laureatka wymiany studyjnej programu GPS/ Global Practice Sharing realizowanego przez Movement Research w Nowym Jorku, we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca oraz Art Station Foundation. Beneficjentka rezydencji artystycznej 2017 w galerii miejskiej BWA w Bydgoszczy, w trakcie której stworzy pracę Łuczniczki (premiera: luty 2018). Jako tancerka i performerka współpracowała m.in. z: Karoliną Kroczak, Tomasem Nepsinskim, Juanem Domìnguezem Rojo, Noą Shadur i Kondradem Smoleńskim, Małgorzatą Haduch, Sjoerdem Vreugdenhilem, Martą Ziółek, Joanną Leśnierowską i Januszem Orlikiem czy Rebecką Lazier, w której spektaklu There might be others występowała w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Finalistka konkursu choreograficznego New Europe Festival 2013 w Pradze. W 2015 roku została rezydentką programu Solo Projekt Plus, w ramach którego stworzyła pracę solową Partytura (A Score). Współtworzy warszawskie Centrum w Ruchu.