Ugla to kwartet grający muzykę z pogranicza snu i baśni, kreujący dźwiękiem niezwykłe, oniryczne przestrzenie. Ich muzyka to opowieść przenosząca w krainę liści, mchu i lasu, wypełniona narracją pełną symbolicznych znaczeń, wyrastających z przeżywania osobistego, kobiecego doświadczenia. W warstwie brzmieniowej inspirują się muzyką ludową różnych kultur, łącząc tradycję pieśniarską z elektroniką i awangardowym eksperymentem. Zespół wykorzystuje akustyczne instrumenty, łącząc transową energię z delikatnością. Kompozycje bazują na technice live loopingu – zapętlania, przetwarzania i nakładania na siebie kolejnych warstw prostych motywów. Eksperymentują z barwą instrumentów wykorzystując efekty, a formy ich utworów pozostają otwarte na improwizacje. Autorką muzyki i tekstów jest Magdalena Sowul – wokalistka i klarnecistka, laureatka 47. Festiwalu FAMA 2017 w kategorii Wokaliści.W kwietniu 2018 roku zespół został wybrany do finałowej trójki wykonawców w konkursie Firestone Headliners of Tomorrow. Zagrali koncerty m.in. na Halfway Festival w Białymstoku, 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym. Laureaci III nagrody na Festiwalu Impresje Artystyczne Śpiewające Obrazy w Mrągowie, a także 48. Festiwalu FAMA 2018 w Świnoujściu, gdzie otrzymali nagrodę im. Andrzeja Jakóbca w kategorii Muzyka. W 2019 roku wydali samodzielnie debiutancki album LINIENIE.ugla gra w składzie:Magdalena Sowul – śpiew, klarnet, OP-1, kalimba, looperSebastian Świąder – skrzypce, efektyMaciej Wróbel – perkusjaMichał Mościcki – kontrabas
➡Facebook➡Bandcamp ➡SoundCloud➡Instagram➡YouTubekontakt: Magdalena Sowul600 438 090 uglaband@gmail.com
recenzje
Słychać i widać było, że cała czwórka świetnie dogaduje się muzycznie podczas występu, wciągając publiczność w te intrygujące, wielowątkowe rozmowy. Karolina Pietras, nowamuzyka.pl
Ich sceniczny wizerunek kojarzy się z pierwotnym rytuałem – malują twarze na wzór wojowników, występują boso i odpowiednią dramaturgią tekstów tworzą senny i tajemniczy nastrój. Konotacje teatralne nie są przypadkowe. Joanna Hała, glosniej.com
Takiej muzyki dotąd w Polsce nie było. Łączą magię z nowoczesnością, a liderka podczas koncertów bosą stopą obsługuje looper. Maciej Gajek, Newsweek.są wyjątkowym zjawiskiem na polskiej scenie muzycznej, prezentując spójne i oryginalne kompozycje. Małgorzata Kiljanek, gloskultury.pl
Z czasem pojawiała się też elektronika, która tym razem ustąpiła miejsca bardziej eklektycznym artystom z mniej popularnymi instrumentami. I chodzi tu głównie o otwierających drugi dzień Uglę, niezwykle utalentowanych i „zapatrzonych” w ludowe brzmienia instrumentalistów. Ilona Nieroda, relacja z Halfway Festival, uwolnijmuzyke.pl
Słychać było, że Magdalena Sowul ma coś do przekazania i robi to na swoich warunkach. Warto byłoby jesienią usłyszeć ich w jakimś zacisznym klubie. poranny.pl, relacja z Halfway Festival
Koncert rozpoczyna się pojawieniem się muzyków (bosych, z twarzami ozdobionymi fluorescencyjnymi deseniami), którzy od razu zaczynają generować dźwięki, najpierw ciche, jakby przytłumione, by za chwilę dzięki samplom, hipnotyzującej muzyce, niebanalnym i bardzo osobistym tekstom wciągnąć słuchaczy w swój świat. niebywalesuwalki.pl, relacja z koncertu
BILETY
25 PLN – normalny20 PLN – ulgowy
ADRES
Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa