Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki października 2019 na warsztaty Karoliny Kraczkowskiej Materialność i wyobraźnia ciała w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2019.
MATERIALNOŚĆ I WYOBRAŹNIA CIAŁATerminy zajęć: 7, 14, 21, 28 października 2019Analityczna praca z fizycznością bazująca na doświadczeniu materialności ciała. Rola praktyki i obserwacji w znalezieniu porozumienia i nawiązania kontaktu. Poznawanie natury i charakteru intensywnej pracy fizycznej nad ciałem.
Ruch w Instytucie 2019 to kontynuacja programu, który rozpoczął się w marcu 2017 roku. W tej odsłonie proponujemy dwa cykle: kwiecień-czerwiec oraz wrzesień-grudzień.Zajęcia będą odbywać się w poniedziałki* od 9.00 do 11.00.*z wyjątkiem wtorku 12 listopada
—–Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem serwisu GoOut
BILETY
pojedyncze zajęcia – 30 zł (osoby powyżej 60 roku życia – 15 zł)karnet na miesiąc – 100 złkarnet na cykl jesienny – 370 zł (320 zł w przedsprzedaży)
INFORMACJE
ruch@instytut-teatralny.pl
ADRES
Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa
O WARSZTATACH W PYTANIACH DO CHOREOGRAFKI I JEJ ODPOWIEDZIACH:
prowadząca: Karolina Kraczkowska
1. Czym jest dla Ciebie choreografia?To praktyka ucieleśniania myśli, traktująca ciało jako tekst i obraz oraz wykorzystująca jego potencjał znaczeniowy. To praktyka czujności, zmysłu obserwacji, refleksji nad otaczającymi nas zjawiskami. To komponowanie elementów rzeczywistości, ich przearanżowywanie i transformowanie w celu kreowania świata fikcyjnego, operującego odmiennymi parametrami czasu i znaczenia. To znajdowanie odmiennych sposobów komunikacji za pomocą materialności ciała, jego odczuć i wrażeń.
2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/performerem w teatrze?Podkreślanie różnic i podobieństw pomiędzy pracą z materialnością ciała, jego wrażeniami sensorycznymi a językiem teatru posługującego się głównie warstwą werbalną, rozpatrującego kondycję ciała i aktora w jego aspekcie znaczeniowym i psychologicznym. Uwrażliwianie aktora na komunikację pozawerbalną. Wprowadzanie aktora w świat choreografii operującej abstrakcyjnymi narzędziami.
3. Na czym chciałabyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?Chciałabym stworzyć warunki do pogłębionej, analitycznej pracy z fizycznością bazującej na doświadczeniu materialności ciała. Chciałabym stworzyć warunki do refleksji na temat tego jak praca z materialnością ciała, często abstrakcyjna, produkuje z perspektywy obserwatora bogactwo treści semantycznych, otwartych na wielość interpretacji.
Karolina Kraczkowska
absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu Dance in Performance w Laban Center. Członkini Polskiego Teatru Tańca w latach 2004-2007. Współpracowała m.in. z Jasmin Vardimon, Fin Walker, Michaelem Keegan-Dolanem, Kirstine Kyhl Andersen, Christophem Winklerem, Riccardo Buscarinim, Leilą Mcmillan, Janiną Rajakangas, Benem Riepe, Martenem Spangbergiem, Tino Sehgalem, Ulą Sickle, Magdaleną Ptasznik, Alexem Baczyńskim-Jenkins, Renatą Piotrowską, Martą Ziółek, Pawłem Sakowiczem, Marią Stokłosą i Anną Karasińską. Stypendystka programu Danceweb 2016, którego mentorem był Tino Sehgal. Rezydentka Chez Bushwick na Brooklynie. Członkini kolektywu Centrum w Ruchu w Warszawie.
Swoje zainteresowania artystyczne realizuje pogłębiając praktykę ruchową i choreograficzną. Bada obszaryperformatyki, transformacji ciała i zabawy z własną tożsamością.
Projekty
RUCH W INSTYTUCIE 2019
Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.