fbpx
RE-DEFINIOWANIE FIZYCZNOŚCI PRZEZ PRAKTYKĘ BYCIA

RE-DEFINIOWANIE FIZYCZNOŚCI PRZEZ PRAKTYKĘ BYCIA

[Uwaga: zajęcia 18 i 25 listopada odbędą się w Teatrze Baza, ul. Podchorążych 39]Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki...
opublikowano 18 listopada 2019

[Uwaga: zajęcia 18 i 25 listopada odbędą się w Teatrze Baza, ul. Podchorążych 39]Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki listopada 2019 (z wyjątkiem wtorku 12 listopada) na warsztaty Aleksandry Borys Re-definiowanie rzeczywistości przez praktykę bycia w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2019.

RE-DEFINIOWANIE FIZYCZNOŚCI PRZEZ PRAKTYKĘ BYCIATerminy: 4, 12*, 18, 25 listopad 2019RE-DEFINIOWANIE FIZYCZNOŚCI PRZEZ PRAKTYKĘ BYCIAAnatomia i kinetyka ruchu, praktyka obserwacji i uważności w postrzeganiu ciała. Aktywne bycie, pogłębianie świadomości zmysłów w rozwoju fizyczności.

Ruch w Instytucie 2019 to kontynuacja programu, który rozpoczął się  w marcu 2017 roku. W tej odsłonie proponujemy dwa cykle: kwiecień-czerwiec oraz wrzesień-grudzień.Zajęcia będą odbywać się w poniedziałki* od 9.00 do 11.00.*z wyjątkiem wtorku 12 listopada

—–Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem serwisu GoOut

BILETY

pojedyncze zajęcia – 30 zł (osoby powyżej 60 roku życia – 15 zł)karnet na miesiąc – 100 złkarnet na cykl jesienny – 370 zł (320 zł w przedsprzedaży)

INFORMACJE

ruch@instytut-teatralny.pl

ADRES

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

O WARSZTATACH W PYTANIACH DO CHOREOGRAFKI I JEJ ODPOWIEDZIACH:

1. Czym jest dla Ciebie choreografia?Choreografia jest narzędziem / platformą do praktykowania oraz pogłębiania świadomości zmysłów jako kolejnego kroku w rozwoju fizyczności człowieka.2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem / performerem w teatrze?W pracy z aktorem najważniejsze jest dla mnie zwrócenie uwagi na fizyczność jako praktykę „bycia” w czasie i przestrzeni w przeciwieństwie od działania. Podążanie za spojrzeniem na ciało jako ciągle zmieniającą się oraz będącą w ciągłym ruchu praktykę uważności. Podczas pracy z ciałem skupiam się na badaniu „aktywnego” bycia.3. Na czym chciałabyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?Podczas prowadzonych przeze mnie zajęć skupię się na pracy z anatomią i kinetyką ruchu, próbując zaobserwować, co nasze ciała prezentują i komunikują, zanim zaczniemy tańczyć.

ALEKSANDRA BORYS

Pracuje w dziedzinach choreografii, video, instalacji, ekologii, astronomii, astrologii i kosmologii. Ukończyła kierunek MA Art and Science w Central Saint Martins/ University of the Arts w Londynie, BA performer w Codarts/ University of Arts w Rotterdamie. Jest także absolwentką Państwowej Szkoły Baletowej  w Łodzi. W swojej praktyce artystycznej prowadzi badania nad relacją Ziemi/ Człowieka/ Wszechświata, zarówno na poziomie naukowym jak i kulturowym.  Łącząc choreograficzne myślenie ze sztuką wizualną, tworzy instalacje, które oferują widzowi fizyczne doświadczenie łączności, konsekwencyjności wydarzeń. Prace choreograficzne Aleksandry krążą wokół poszukiwań ruchowych, możliwości fizycznych oraz funkcjonalności ciała ludzkiego w różnych środowiskach. W 2015 otrzymała Stypendium Badawcze Grażyny Kulczyk na badania z zakresu art and science, a w 2019 otrzymała stypendium twórcze  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na kontynuacje poszukiwań tym razem w odniesieniu do polskich Kręgów Kamiennych i związanej z nimi kosmologii.

Projekty

zobacz wszystkie

RUCH W INSTYTUCIE 2019

RE-DEFINIOWANIE FIZYCZNOŚCI PRZEZ PRAKTYKĘ BYCIA

20.08

Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.

czytaj dalej

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
poniedziałek 18.11.2019
09:01
09:01

Zobacz również