DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w trzy kolejne poniedziałki grudnia 2019 na warsztaty Weroniki Pelczyńskiej Dwutakt. Taniec jako gra zespołowa w ramach...
opublikowano 16 grudnia 2019

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w trzy kolejne poniedziałki grudnia 2019 na warsztaty Weroniki Pelczyńskiej Dwutakt. Taniec jako gra zespołowa w ramach cyklu Ruch w Instytucie 2019.

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWATerminy: 2,9,16 grudnia 2019DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWAPraca nad koordynacją, rytmem i swobodą ciała w ruchu. Rozwijanie umiejętności współdziałania z innymi w improwizacji i fizycznej manipulacji. Indywidualna obecność ciała w odniesieniu do działań innych osób.

Ruch w Instytucie 2019 to kontynuacja programu, który rozpoczął się  w marcu 2017 roku. W tej odsłonie proponujemy dwa cykle: kwiecień-czerwiec oraz wrzesień-grudzień.Zajęcia będą odbywać się w poniedziałki* od 9.00 do 11.00.*z wyjątkiem wtorku 12 listopada

—–Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem serwisu GoOut

BILETY

pojedyncze zajęcia – 30 zł (osoby powyżej 60 roku życia – 15 zł)karnet na miesiąc – 100 złkarnet na cykl jesienny – 370 zł (320 zł w przedsprzedaży)

INFORMACJE

ruch@instytut-teatralny.pl

ADRES

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

O WARSZTATACH W PYTANIACH DO CHOREOGRAFKI I JEJ ODPOWIEDZIACH:

1. Czym jest dla Ciebie choreografia?Jest organizacją uwagi w czasie i przestrzeni. Choreografia jest świadomym tańcem i komponowaniem ruchu. Jest także dynamicznie rozwijającą się dyscypliną, jak i narzędziem do pracy z/ nad: ciałem, jakością ruchu, stanem i obrazem z uwzględnieniem przestrzeni, czasu oraz obserwatora. Jej głównym celem jest budowanie dróg komunikacji i logiki skojarzeń.

2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?W pracy w teatrze cenię sobie otwartość na spotkanie z drugim człowieka, jak również wynikającą z tego możliwość rozwoju. We współpracy z aktorem skupiam się na sensoryczności ciała. Wierzę, że dzięki ciągłej zmianie strategii ruchu, cielesnej aktywności, a także konsekwencji, aktor(a)/ performer(ka) modyfikuje własne zachowania oraz sposoby myślenia, rozbudowując tym samym wachlarz swoich umiejętności.

3. Na czym chciałabyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?Chciałabym skupić się na pracy z partnerem, ponieważ zdolność współdziałania z innymi ludźmi to jedna z trudniejszych umiejętności, której nie da się nauczyć samemu. Praca z partnerem wymaga zarówno zaangażowania, jak i cierpliwości oraz otwartości na tzw. ‘tu i teraz’. Podczas zajęć skupimy się na indywidualnej pracy ciała w odniesieniu do działań innych osób. W oparciu o podstawy kontaktu improwizacji, partneringu oraz fizycznej manipulacji, będziemy pracować jednocześnie nad koordynacją, rytmem i swobodą ciała w ruchu. Podczas zajęć chciałabym skupić się także na doświadczaniu i odnajdywaniu sensów wynikających z pracy z ciałem, a nie na egzekwowaniu z góry ‘wymyślonych’ lub ‘nazwanych’ rozwiązań.

Weronika Pelczyńska

Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu, Politechniki Warszawskiej oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendystka programów:DanceWEB 2013 (ImPulsTanz, Wiedeń), Carte Blanche 2013 (Modul-Dance, Słowenia) i Alternatywnej Akademii Tańca 2017 i 2019 (Art Sations Foudnation w Poznaniu). Jako tancerka i performerka współpracowała z choreografami w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji oraz Chorwacji, m.in. z O. Flominem, M. Kejžarem, D. Freemanem, M. Stokłosą, S. Thiersch, J.Fruckiem, L. Kapetaneą, J. Wielandem, R. Giovanolą, A. Nowicką i B. J.Riepe. Od 2010 roku przygotowuje choreografię dla teatrów dramatycznych oraz filmów. Na stałe pracuje z A. Glińską, R. Jaroszem, A. Seniuk oraz G. Laszukiem. Ponadto, współpracowała z P. Passinim, A. Lipiec-Wróblewską, B. Sass-Zdort, Z.Solakiewicz, A. Holland, B. Prokopowiczem, A. Grzeszykowską i M. Marczakiem. Od 2011 roku prowadzi indywidualne oraz kolektywne projekty artystyczne (m.in. „yvonne yvonne”, „Europa. Śledztwo”, „polowanie”, „it will come later”). Współtworzy Centrum w Ruchu. Prowadzi zajęcia w Akademii Teatralnej w Warszawie na kierunku Wiedza o Teatrze

Projekty

zobacz wszystkie

RUCH W INSTYTUCIE 2019

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

20.08

Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.

czytaj dalej

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
poniedziałek 16.12.2019
09:00
09:00 DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

Zobacz również