Rozpoczął się nabór na dwuletnie studia podyplomowe Pedagogika Teatru, łączące praktykę teatralną z refleksją o kulturze współczesnej. Zgłoszenia na studia w roku akademickim 2021/2022 przyjmowane będą do 17 września 2021 roku.
Studia Pedagogika Teatru powstały w 2014 roku jako wspólny projekt Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Instytutu Kultury Polskiej. Studia stanowią odpowiedź na duże zainteresowanie instytucji publicznych projektami z zakresu edukacji teatralnej i wywodzą się z polskich doświadczeń teatru współczesnego (zwłaszcza społecznego) i edukacji teatralnej oraz niemieckiej pedagogiki teatru. Na ich program składają się różnorodne warsztaty teatralne dot. pracy z ciałem, mediów w teatrze czy reżyserii oraz zajęcia poświęcone m.in. alternatywnym modelom edukacji, psychologii rozwojowej, pracy projektowej. Studenci uczestniczą w wizytach studyjnych w teatrach instytucjonalnych i offowych oraz spotykają się z wybitnymi twórcami i badaczami.
Studia skierowane są do absolwentek i absolwentów studiów magisterskich – humanistycznych i artystycznych – z różnych grup wiekowych i społecznych. Do słuchaczy Pedagogiki Teatru należą artystki i artyści, nauczycielki i nauczyciele, pracownice i pracownicy teatrów, animatorki i animatorzy kultury, którzy chcą zdobyć wiedzę i doświadczenie potrzebne do prowadzania warsztatów teatralnych, zajmowania się edukacją teatralną w szkołach, teatrach, ośrodkach kultury, domach pomocy społecznej, a także tworzenia i realizowania autorskich programów edukacyjnych i animacyjnych. Studia kończą się realizacją performatywnego projektu, który ma charakter partycypacyjny.
Absolwenci Pedagogiki Teatru mogą zakładać organizacje pozarządowe, działać w obszarze teatru offowego, a także w rozmaitych instytucjach kulturalnych, które coraz częściej otwierają się na działania z obszaru edukacji i animacji teatralnej. Pomysłodawcy studiów kładą szczególny nacisk, by ich absolwenci byli przygotowani do realizacji własnych inicjatyw także od strony organizacyjnej i finansowej.