fbpx
REQUIEMASZYNA | reż. Marta Górnicka

REQUIEMASZYNA | reż. Marta Górnicka

Trzeci spektakl Marty Górnickiej to kontynuacja prowadzonej przez reżyserkę pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja...
opublikowano 21 kwietnia 2013

Trzeci spektakl Marty Górnickiej to kontynuacja prowadzonej przez reżyserkę pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja nad człowiekiem ustanawianym przez kulturowe, społeczne, ekonomiczne i religijne normy.Tym razem głos CHÓRU wymierzony jest w rzeczywistość powszechnego urynkowienia. To ciało/głos społeczeństwa zakleszczonego między terrorem bezrobocia a wymogiem pracy ponad siły. Na scenie staje chór performerów, by wykonać ekstatyczne requiem dla systemu, w którym wolność zmieniła się w technologię władzy. Libretto wykorzystuje wiersze Władysława Broniewskiego, fragmenty przemówień, listów, dziecięcych wyliczanek, które CHÓR zderza z dyskursem filozoficznym i hasłami reklamowymi.

„Jestem całopalną ofiarą każdego systemu” – pisał o sobie Broniewski, ujawniając dramatyczne napięcie między miażdżącą presją ideologii, a wiarą w siłę poetyckiego słowa, które miało zarazem rewolucjonizować świat i ratować podmiotowość. Dziś te teksty, przepisane na chórową maszynerię zbiorowego ciała i głosu, uderzają z nieprawdopodobną siłą. Socrealistyczny hymn pracy brzmi jak korporacyjna pieśń performansu efektywności.

REQUIEMASZYNA to esej o relacji języka i władzy. Punktem wyjścia dla tej pracy stał się rytmiczno-robotyczny język wierszy Broniewskiego i jego wstrząsający poetycki życiorys, który zmiksował się w mojej głowie z kampanią reklamową Benettona Zostań bezrobotnym roku, Marszem Imperialnym z „Gwiezdnych Wojen”, dźwiękiem przeżartej rakiem krtani poety. Zależało mi na tym, by obnażyć totalitaryzm współczesnych strategii nadzoru i dyscypliny; mechanizmy, które zmieniają mieszkańców neoliberalnego raju w armię robotników/robotów.Marta Górnicka

Producenci dziękują Marii Pijanowskiej-Broniewskiej i Ewie Zawistowskiej za wyrażenie zgody na wykorzystanie w spektaklu tekstów Władysława Broniewskiego.

premiera: 24 marca 2013 r.czas trwania: 60 minut (bez przerwy)

Prapremiera: 24.03.2013 Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, WarszawaPremiera francuska: 22.05.2013 La Filature – Scène Nationale, MulhousePremiera niemiecka: 14.06.2013 Ringlokschuppen, Mülheim an der Ruh

TWÓRCY:

Libretto na podstawie tekstów Władysława BroniewskiegoKoncept, libretto, reżyseria: Marta GórnickaPartytura: IENKonsultacja literacka: Agata AdamieckaChoreografia: Anna GodowskaScenografia: Robert RumasKostiumy: Arek ŚlesińskiKierowniczka produkcji: Monika Sadkowska

Wykonawcy:Antoni Beksiak, Justyna Chaberek, Maciej Dużyński, Wojciech Galeński, Michał Głowacki, Bartosz Grędysa, Anna Jagłowska, Mateusz Jaworski, Borys Jaźnicki, Ewa Konstanciak, Adam Konowalski, Wiesław Kowalski, Zbigniew Kowalski, Grzegorz Kuraszkiewicz, Piotr Antoni Kurjata, Janusz Leśniewski, Maciej Łagodziński, Kamila Michalska, Grzegorz Milczarczyk, Jakub Mróz, Kamil Pecka, Magdalena Roma Przybylska, Anna Rączkowska, Dominika Stefańska, Dawid Wawryka, Anna Wodzyńska, Łukasz Wójcicki, Marcin Zarzeczny

Producent:Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Koproducenci:La Filature – Scène NationaleThéâtre National de StrasbourgLe Maillon – Théâtre de StrasbourgRinglokschuppen – Mülheim an der Ruhr

BILETY:

40 zł (normalny)20 zł (ulgowy)

Bilety można nabyć on-line na stronie EVENTIM.PL

Bilety dostępne również w: księgarni PROSPEROw Instytucie Teatralnym, bileteriach EMPIK,sklepach Saturnsalonach Media Marktoraz punktach sieci Eventim.

REZERWACJA:

Bilety można zarezerwować pisząc na adres: bilety@instytut-teatralny.pl lub pod numerem telefonu (022) 745 10 32

ADRES:

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

REQUIEMASZYNA | reż. Marta Górnicka

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
niedziela 21.04.2013
18:00
18:00

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności