fbpx
SUPERINSTYTUCJA. O POZYCJI I SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI FESTIWALI

SUPERINSTYTUCJA. O POZYCJI I SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI FESTIWALI

30.11, g. 19:00SUPERINSTYTUCJA. O POZYCJI I SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI FESTIWALIW obszarze sztuk performatywnych festiwal wydaje się dzisiaj jedną z najistotniejszych...
opublikowano 30 listopada 2016

30.11, g. 19:00SUPERINSTYTUCJA. O POZYCJI I SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI FESTIWALI

W obszarze sztuk performatywnych festiwal wydaje się dzisiaj jedną z najistotniejszych instytucji. Przechodząc z funkcji prezenterskich w produkcyjne, gromadzi wokół siebie artystów, stając się najważniejszym producentem i promotorem ich prac, współtworzy dyskurs towarzyszący praktykom artystycznym, prezentuje i rekomenduje prace kuratorom, wreszcie – tworzy międzynarodowy obieg teatralny i taneczny, włączając doń jednych artystów i wykluczając innych. Wspólnie z zaproszonymi gośćmi zastanowimy się nad kondycją, rolą i społeczną odpowiedzialnością festiwali w kontekście późnego, neoliberalnego kapitalizmu, warunkującego tak produkcję, jak i dystrybucję sztuki. Spotkanie poprowadzi Marta Keil, a udział w nim wezmą: Katarzyna Tórz, Bartosz Szydłowski, Janek Turkowski, Małgorzata Dziewulska i Justyna Sobczyk.

Spotkanie jest realizowane w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

WSTĘP WOLNY

ADRES:

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

Marta Keil

Kuratorka projektów teatralnych i tanecznych. Od 2012 wspólnie z Grzegorzem Reske jest kuratorką festiwalu Konfrontacje Teatralne w Lublinie (www.20.konfrontacje.pl). Inicjatorka i kuratorka East European Performing Arts Platform (www.eepap.culture.pl). Współpracowała jako kuratorka i dramaturżka m.in. z Aną Vujanović i Rabih Mroué. W latach 2014 i 2015 prowadziła dział Kuratorsko-Dramaturgiczny Teatru Polskiego w Bydgoszczy (www.teatrpolski.pl) oraz była kuratorką Festiwalu Prapremier w 2015 (www.festiwalprapremier.pl). Jedna z inicjatorek i kuratorek projektu Identity.Move!(www.identitymove.eu). Redaktorka książki Dance, Process, Artistic Research. Contemporary Dance in the Political, Economic and Social Context of “Former East” of Europe, opublikowanej w roku 2015. Doktorantka w Instytucie Sztuki PAN. 

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności