fbpx
DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA  terminy spotkań: 3, 10, 18, 24 kwietnia/ Weronika PelczyńskaRegularne zajęcia z ruchu i świadomości ciała, mające na celu...
opublikowano 3 kwietnia 2017

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA  terminy spotkań: 3, 10, 18, 24 kwietnia/ Weronika Pelczyńska

Regularne zajęcia z ruchu i świadomości ciała, mające na celu rozwijanie umiejętności oraz zwiększanie wiedzy o choreografii i tańcu. Zajęcia kierujemy do profesjonalnych aktorów scen tradycyjnych, performerów oraz ludzi teatru, chcących rozwijać swoje umiejętności pracy z ciałem i ruchem. Nie wymagamy wcześniejszego przygotowania tanecznego. Oferowany model pracy przewiduje czteromiesięczny cykl warsztatów prowadzonych przez choreografów zrzeszonych w warszawskim Centrum w Ruchu. W ramach programu, co miesiąc inny twórca podzieli się swoimi metodami pracy. Spotkania mają charakter lekcji otwartych.

BILETY

bilet na pojedyncze zajęcia 25 zł (dostępne bezpośrednio przed zajęciami)

Karnet miesięczny 80 zł

KUP KARNET

ZAPISY:

bilety@instytut-teatralny.pl

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

Prowadząca: Weronika Pelczyńska1. Czym jest dla Ciebie choreografia?

Choreografia jest świadomym tańcem i komponowaniem ruchu. Ponadto, jest zarówno dynamicznie rozwijającą się dyscypliną, jak również narzędziem do pracy z/ nad: ciałem, jakością ruchu, stanem i obrazem z uwzględnieniem przestrzeni, czasu oraz obserwatora. Jej głównym celem jest budowanie dróg komunikacji i logiki skojarzeń.

2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?

W pracy w teatrze cenię sobie otwartość na spotkanie z drugim człowieka, jak również wynikającą z tego możliwość ciągłego rozwoju. We współpracy z aktorem skupiam się na sensoryczności i fizyczności ciała. Wierzę, że dzięki ciągłej zmianie strategii poruszania, cielesnej aktywności, a także konsekwencji aktor(a)/ performer(ka) modyfikuje własne zachowania oraz sposoby myślenia, rozbudowując tym samym wachlarz swoich umiejętności.

3. Na czym chciałabyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?

Chciałabym skupić się na pracy z partnerem, ponieważ zdolność współdziałania z innymi ludźmi to jedna z trudniejszych umiejętności, której po prostu nie można nauczyć się samemu. Wymaga ona zarówno zaangażowania, jak i cierpliwości oraz otwartości na tzw. „tu i teraz”. Podczas zajęć skupimy się na indywidualnej pracy ciała w odniesieniu do działań innych osób. W oparciu o podstawy kontaktu improwizacji, partneringu oraz fizycznej manipulacji będziemy pracować jednocześnie nad koordynacją, rytmem i swobodą ciała w ruchu.

Ponadto, podczas zajęć chciałabym skupić się na doświadczaniu i odnajdywaniu sensów wynikających z pracy z ciałem, a nie na egzekwowaniu z góry „wymyślonych” lub „nazwanych” rozwiązań.

Weronika Pelczyńska

Niezależna choreografka i tancerka. Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu oraz Politechniki Warszawskiej. Stypendystka programu DanceWEB 2013 (ImPulsTanz, Wiedeń) oraz programu Carte Blanche 2013 (Modul-Dance, Słowenia). Jako tancerka, performerka współpracowała z zespołami w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji i Chorwacji. Od 2011 roku  prowadzi indywidualne i kolektywne projekty artystyczne.

Współpracowała w ramach produkcji Komuny Warszawa, a także programu Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu. Ponadto, przygotowuje choreografię i ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych, do filmów i do clipów video. Współpracuję w teatrze m.in.  Agnieszką Glińską, Robertem Jaroszem, Anną Seniuk, Pawłem Passinim oraz w filmie m.in. z Barbarą Sass-Zdort, Zuzanną Solakiewicz, Bartkiem Prokopowiczem, Anetą Grzeszykowską, Krzysztofem Skoniecznym i Michałem Marczakiem. z Interesuje ją praca na pograniczu różnych obszarów sztuki.

Ciało jest dla niej obiektem kreacji, świadomej manipulacji i samodoskonalenia. Jest członkinią Centrum w Ruchu — zrzeszenia choreografów i performerów z siedzibą w Warszawie (www.centrumwruchu.pl).

Projekty

zobacz wszystkie

RUCH W INSTYTUCIE

DWUTAKT. TANIEC JAKO GRA ZESPOŁOWA

02.08

Zajęcia z ruchu i świadomości ciała.

czytaj dalej

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności