Wykład

Wykład

Dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności z różnych źródeł, szkoła nie ma już monopolu na edukację, zmienia się jej rola i zadania. Potencjał rozwojowy dzieci jest duży...
opublikowano 8 kwietnia 2017

Dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności z różnych źródeł, szkoła nie ma już monopolu na edukację, zmienia się jej rola i zadania. Potencjał rozwojowy dzieci jest duży a potrzeba sprawstwa i dzielenia się osiągnięciami towarzyszy im w różnych sytuacjach życiowych. Czy jednak dorośli stwarzają sprzyjające warunki dla rozwoju dzieci? Czy doceniają i wierzą w ich możliwości? Czy zapewniają im uznanie i autonomię myślenia i działania? Na te pytania spróbuje odpowiedzieć Prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko odwołując się do wyników badań i własnych doświadczeń.

WSTĘP WOLNY

ADRES:

Instytut Teatralnyim. Zbigniewa Raszewskiegoul. Jazdów 100-467 Warszawa

Prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko

Pedagog, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli. Współkoordynatorka w latach 2006-2012 ogólnopolskich badań monitorujących umiejętności językowe i matematyczne trzecioklasistów i ich środowiskowe oraz szkolne uwarunkowania.  Współautorka pakietów edukacyjnych: „Gramy w piktogramy” wspierającego rozwój umiejętności matematycznych dzieci w klasach I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz  „Myślę-Decyduję-Działam”  do edukacji finansowej i matematycznej dzieci w w klasach I-III. Zainteresowania naukowe: rozwój i edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym, monitorowania osiągnięć szkolnych uczniów i problematyka oceniania wspierającego proces uczenia się,  kształcenie nauczycieli. Członek ATEE (Association for Teacher Education in Europe) oraz PTP (Polskie Towarzystwo Pedagogiczne). Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, przewodnicząca rady naukowej fundacji Edukacja na Nowo, ekspert OECD w zakresie wczesnej edukacji. Autorka lub współautorka licznych publikacji z zakresu problematyki edukacyjnej.

Zobacz również