Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Piękni czterdziestoletni”. 13 lipca o godz. 19:00 Michał Smolis porozmawia z aktorką teatralną (obecnie Teatru Narodowego w Warszawie), filmową i serialową Ewą Konstancją Bułhak.
Spotkanie – podobnie jak w przypadku dwóch ostatnich spotkań cyklu – przeniesiemy do sieci. W poniedziałek o godz. 19:00 zapis wideo rozmowy pojawi się tutaj, na kanale YouTube oraz na fanpage’u Instytutu Teatralnego na FB.
Opowieści, jak zawsze, towarzyszyć będą archiwalne materiały ikonograficzne – zdjęcia i filmy.
Ewa Konstancja Bułhak
Absolwentka warszawskiej PWST (1995). Aktorka Teatru Narodowego od 1998 roku.
Występowała w teatrach: Polskim, Montownia, Na Woli, Och-Teatr, Muzycznym „Roma”, Polonia, Studio Buffo, Wytwórnia.
Debiutowała rolą Panny Marianny w „Kramie z piosenkami” Schillera (1996) w Teatrze Polskim.
Wystąpiła w przedstawieniach, m. in: Barbary Fijewskiej, Andrzeja Łapickiego, Jana Bratkowskiego, Jarosława Kiliana, Jerzego Grzegorzewskiego, Adama Hanuszkiewicza, Kazimierza Kutza, Kazimierza Dejmka, Jana Englerta, Agnieszki Glińskiej, Tadeusza Bradeckiego, Antoniny Grzegorzewskiej, Jerzego Jarockiego, Piotra Cieplaka, Anny Seniuk, Michała Zadary, Artura Tyszkiewicza, Grzegorza Chrapkiewicza. Zagrała, m. in: Rózię w „Dożywociu” Fredry (1996), Anioła w „Pastorałce” Schillera (1996), Pannę Franciszkę w „Polityce” Włodzimierza Perzyńskiego (1997), Helenę w „Śnie nocy letniej” Shakespeare’a (1998), Fajtacy w „Halce Spinozie” Grzegorzewskiego (1998), Jenny w „Tańcu śmierci” Strindberga (1998), Jewdochę w „Sędziach” Wyspiańskiego (1999), Panią Drugą w „Kartotece” Różewicza (1999), Kitty w „Nowym Bloomusalem” wg Joyce’a (1999), Pannę Młodą w „Weselu” Wyspiańskiego (2000), Weronikę w „Requiem dla gospodyni” Myśliwskiego (2000), Księżniczkę Lenę w „Leonce i Lena” Büchnera (2001), Tytanię w „Śnie nocy letniej” Shakespeare’a (2001), Platanę w „Żabach” Arystofanesa (2002), Jana / Afrozję Opupiejkiną w „Kurce Wodnej” Witkiewicza (2002), Żonę Wyspiańskiego w „Hamlecie Stanisława Wyspiańskiego” (2003), Kobietę w „Śmierci komiwojażera” Millera (2004), Medeę / Przewodniczkę Chóru w „Ifigenii” Grzegorzewskiej (2008), Helenę w „Lekkomyślnej siostrze” Perzyńskiego (2009), Giletę w „Księżniczce na opak wywróconej” Calderona / Rymkiewicza (2010), role w „Sprawie” wg „Samuela Zborowskiego” Słowackiego (2011), Lolę / Różę w „Pożegnaniach” wg Dygata (2012), Lucy w „Siodle Pegaza. Utworach Jerzego Wasowskiego” (2013, również reżyseria), rolę tytułową w „Pchle Szachrajce” Brzechwy (2013), Królową Małgorzatę w „Iwonie, księżniczce Burgunda” Gombrowicza (2014), role w „Królowej Śniegu” wg Andersena (2015), Matkę w „Kordianie” Słowackiego (2015), role w „Soplicowo – owocilpoS. Suplement” (2016), Yvette w „Matce Courage i jej dzieciach” Brechta, (2016), Klemenseę w „Nikcie” Levina (2017), Darię w „Ironbound. Za torami, za mostem” Majok (2019), Dorę Brown w „Nowym Jorku. Prohibicji” (2019), Kobietę i Kobietę z brodą w „Woyzecku” Büchnera (2020). Przygotowała dwa recitale: „Ulepiły mnie zdolne anioły” (1998) i „Niestety, to nie ty” (2020).
Wystąpiła w filmach, m. in: „Kroniki domowe”, „Darmozjad polski”, „Pan Tadeusz”, „Wałęsa. Człowiek z nadziei”, „Drogówka”, „Sztuka kochania”, „Zabawa, zabawa”; przedstawieniach Teatru Telewizji, m. in.: „Don Juan”, „Lalek”, „Bigda idzie!”, „Pracownia krawiecka”, „Gwiazdy i los człowieka”, „Tartuffe, czyli obłudnik”, „Pamiętnik z Powstania Warszawskiego”, „Wesele”, „Zemsta” oraz serialach telewizyjnych, m. in: „Tygrysy Europy”, „M jak miłość”, „Plebania”, „Ojciec Mateusz”, „To nie koniec świata!”, „Czas honoru”, „Blondynka”, „Boża podszewka. Część druga”, „Barwy szczęścia”.
Laureatka III Nagrody na XVII Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1996), Nagrody im. Arnolda Szyfmana (1996), Feliksa Warszawskiego (2010) za pierwszoplanową rolę żeńską – Gilety w „Księżniczce na opak wywróconej” oraz nagrody aktorskiej Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie (2012) za rolę Olgi w słuchowisku „Obłomow”.
PIĘKNI CZTERDZIESTOLETNI
Cykl „Piękni czterdziestoletni” to comiesięczne spotkania z twórcami, których sceniczny debiut przypadł na przełom XX i XXI wieku. To rozmowy z pokoleniem artystów, wchodzących do zawodu już po transformacji ustrojowej, z przedstawicielami generacji, której dokonania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru.