fbpx
Fundusz Wsparcia Kultury | Webinaria

Fundusz Wsparcia Kultury | Webinaria

We wtorek 13.10 o godzinie 10:00 i o godzinie 13:30 zapraszamy na dwa webinaria dotyczące Funduszu.
opublikowano 13 października 2020

Do 21 października instytucje artystyczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność kulturalną w obszarze teatru, muzyki lub tańca mogą wnioskować o pomoc finansową w ramach rządowego Funduszu Wsparcia Kultury. We wtorek 13.10 o godzinie 10:00 i o godzinie 13:30 zapraszamy na dwa webinaria dotyczące Funduszu. Spotkania odbędą się za pośrednictwem platformy ZOOM, a ich transmisja Facebook Live pojawi się na stronie Instytutu Teatralnego na Facebooku’u.

Podczas spotkań przedstawimy szczegółowe informacje dotyczące Funduszu Wsparcia Kultury, omówimy i prześledzimy – krok po kroku – proces składania wniosku, wyjaśnimy podstawowe zasady, terminy, pomożemy w kwalifikacji kosztów.

Webinaria odbędą się na platformie ZOOM (każde potrwa ok. 1,5 godziny), a poprowadzą je koordynatorzy Funduszu – Joanna Szutta (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Aleksander Polański (Instytut Muzyki i Tańca).

Pierwsze webinarium skierowane jest do przedstawicieli samorządowych instytucji artystycznych oraz organizacji pozarządowych. Drugie do przedsiębiorców (w tym organizatorów techniki scenicznej i koncertowej).

Zapraszamy do udziału (pierwsze 500 osób) oraz śledzenia transmisji Facebook Live.

Fundusz Wsparcia Kultury

to kolejny element działań pomocowych rządu dla kultury, których łączna wartość szacowana jest na ok. sześć miliardów złotych. Jego operatorami z ramienia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego są Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Instytut Muzyki i Tańca.

400 milionów złotych, które znalazły się w budżecie Funduszu, będzie przeznaczonych na zapewnienie ciągłości działalności artystycznej i utrzymanie miejsc pracy w sektorze kultury. O wsparcie mogą ubiegać się podmioty prowadzące działalność kulturalną w dziedzinie teatru, muzyki lub tańca: samorządowe instytucje artystyczne – do wysokości 40% utraconych przychodów netto; organizacje pozarządowe (NGO-sy) – do wysokości 50% przychodów netto; przedsiębiorcy – do 50 % przychodów netto, w tym usługodawcy wspomagający tę działalność przez organizację zaplecza technicznego.

Nabór wniosków prowadzony jest pod adresem: fwk.witkac.pl. Dostępne są tam między innymi: regulamin, kryteria przyjmowania wniosków oraz wzór umowy podpisywanej przez beneficjenta z instytucją, do której aplikował o dofinansowanie.

Dla wnioskodawców utworzono infolinię z numerami telefonów: Instytut Teatralny: 22 122 11 83 oraz Instytut Muzyki i Tańca: 22 122 11 82. W okresie naboru wniosków jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-17:00 oraz w soboty i niedziele w g. 10:00-15:00. Pytania można także kierować na odpowiednie tematycznie adresy email: fwk_teatr@instytut-teatralny.org, fwk_muzyka@imit.org.pl, fwk_taniec@imit.org.pl.

Więcej informacji na stronie: www.gov.pl/kultura/fundusz-wsparcia-kultury.

Punkt informacyjny

Dla wnioskodawców utworzono infolinię z numerami telefonów: Instytut Teatralny: 22 122 11 83 oraz Instytut Muzyki i Tańca: 22 122 11 82. W okresie naboru wniosków jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-17:00 oraz w soboty i niedziele w g. 10:00-15:00. Pytania można także kierować na odpowiednie tematycznie adresy email: fwk_teatr@instytut-teatralny.org, fwk_muzyka@imit.org.pl, fwk_taniec@imit.org.pl.

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
wtorek 13.10.2020
10:00
Samorządowe instytucje artystyczne i NGOs
10:00 Rezerwuj
wtorek 13.10.2020
13:30
Przedsiębiorcy
13:30 Rezerwuj

Powiązane

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności