fbpx
Program OFF Polska rozstrzygnięty. Lista beneficjentów

Program OFF Polska rozstrzygnięty. Lista beneficjentów

Dofinansowanie otrzymały 22 projekty, których premiery odbędą się jeszcze w tym roku.
opublikowano 9 sierpnia 2021
22 projekty otrzymały dofinansowanie w ramach I edycji programu OFF Polska. Łączna kwota wszystkich dofinansowań to 1,5 mln zł. Program – adresowany do organizacji pozarządowych – ma wspierać twórców teatru niezależnego. – Liczymy, że przyznane środki pozwolą im na spokojną pracę, a zrealizowane projekty oddadzą różnorodność polskiej sceny off-owej – podkreśla Elżbieta Wrotnowska-Gmyz, dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego, organizatora programu.

Do I edycji OFF Polska zgłoszono 142 projekty. O dofinansowania – nie niższe niż 30 000 zł i nie wyższe niż 90 000 zł – mogły ubiegać się tylko organizacje pozarządowe. Prace nad pierwszymi spektaklami ruszą jeszcze w sierpniu, a ostatnie pokazy odbędą się w listopadzie 2021. Przyznane środki zostaną przeznaczone na produkcję, promocję, eksploatację oraz dokumentację zgłoszonych przedstawień.

Po analizie i ocenie 134 pozytywnie zweryfikowanych pod względem formalnym wniosków, harmonogramów i kosztorysów, Zespół Sterujący programu OFF Polska w składzie: Elżbieta Wrotnowska-Gmyz (przewodnicząca), Katarzyna Knychalska, Grzegorz Kondrasiuk, Piotr Tomaszuk, Ewa Zbroja, zdecydował o przyznaniu dofinansowań następujących projektów:

  1. Stacja Świadek, reż. Daniel Jacewicz, Stowarzyszenie Teatr Brama, Goleniów –
    70 755 zł

  2. Don Kichot, reż. Igor Gorzkowski, Stowarzyszenie Studio Teatralne Koło, Warszawa – 81 200 zł

  3. Tutaj, czyli gdzie? Rzecz o (nie) pamięci, reż. Dorota Abbe, Fundacja na marginesie, Poznań – 68 000 zł

  4. Wykluczeńcy, reż. Elżbieta Chowaniec z zespołem, Fundacja Analog, Warszawa
    – 89 000 zł

  5. Strajk głodowy, reż. Alicja Borkowska, Fundacja Strefa WolnoSłowa, Warszawa
    – 72 900 zł

  6. Po drugiej stronie, reż. Diego Pileggi, Fundacja Jubilo, Wrocław – 65 000 zł

  7. KulturON, reż. Piotr Sieklucki, Fundacja Oczami Brata, Częstochowa – 60 000 zł

  8. Echa, reż. Monika Kozłowska, Fundacja Kreatywnego Rozwoju, Teatr Migro, Olsztyn – 79 100 zł

  9. Sauna evening, reż. Paulina Prokopiuk, Stowarzyszenie Artystów Bliski Wschód, Lublin – 73 900 zł

  10. Przestrzenie_Kobro, reż. Dawid Żakowski, Stowarzyszenie Upowszechniania Inicjatyw Kulturalnych Sztuka Nowa, Warszawa – 87 500 zł

  11. Prorok, reż. Zbigniew Szumski, Stowarzyszenie Teatralne Teatr Cinema, Piechowice
    – 89 000 zł

  12. Król i błazen, reż. Adam Walny, Fundacja Theatrum Mundi, Ryglice – 45 000 zł

  13. White rabbit, reż. zespołowa, Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca, Rząska
    – 60 000 zł

  14. Last minute, reż. Iwona Woźniak, Fundacja Szafa Gra, Ornontowice – 85 000 zł

  15. Nie karmić potwora, reż. Maciej Rabski, Fundacja Teatr Układ Formalny, Wrocław
    – 70 000 zł

  16. Ło rety, reż. Maria Janus, Fundacja Tworzenia i Promowania Sztuki – Ależ Gustawie!, Łódź – 61 150 zł

  17. Odbicia, reż. Martyna Stachowczyk, Fundacja Orbis Tertius Trzeci Teatr Lecha Raczaka, Poznań – 56 300 zł

  18. „Mateusz Jehowita” spektakl teatralny we Wrocławiu. Od religijności do katastrofy. Duchowe wędrowanie., reż. Rafał Matusz, Stowarzyszenie inicjatyw społeczno-kulturalnych Europeum, Brzeg – 60 600 zł

  19. Karnawał zwierząt, reż. zespołowa, Fundacja Przestrzeń Filmowa, Vagabond Physical Collectiv, Warszawa – 65 000 zł

  20. Tożsamość w rytmie, reż. Paweł Grala, Fundacja Kipisz, Łódź – 80 910 zł

  21. Widmo, reż. Donata Wójcik-Bąbska, Fundacja Gotowi do działania, Kęty – 45 000 zł

  22. Na Drugim Brzegu, reż. Danuta Zarzyka, Stowarzyszenie Artystyczne Gościniec Południa, Temeszów – 34 500 zł

 

Wartość dofinansowań: 1 499 815 złotych (całkowity budżet programu: 1 500 000 złotych).

 


Zgodnie z naszymi założeniami rozpoczęty w tym roku program ma umożliwić poszukiwania twórcze i realizację autorskich projektów artystycznych, a także wspierać profesjonalizację teatrów niezależnych i offowych oraz przygotowywać na wyzwania związane z dotarciem do widza i poszerzaniem grona odbiorców sztuki teatru.

 

Program OFF Polska finansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

– Analizując nadesłane wnioski z dużą łatwością można było spostrzec „różnorodność” – nie tylko formalną w kontekście projektowanych spektakli, ale także różnorodność tematyczną, terytorialną, różnorodność doświadczeń i inspiracji. Mamy nadzieję, że udało się nam to wydobyć – wskazuje Elżbieta Wrotnowska-Gmyz.

Jak dodaje, OFF Polska to kolejny program Instytutu Teatralnego, który wzmacnia ideę teatru wędrującego, docierającego do widzów w miejscach o utrudnionym dostępie do kultury.

– Po raz 13. realizujemy w tym roku objazdy po kraju w ramach programu „Teatr Polska”, adresowanego między innymi do teatrów instytucjonalnych. Wzmacniamy relacje lokalne rozwijając program Przestrzenie Sztuki, zapraszamy do współpracy nowe ośrodki w ramach „Lata w teatrze”. Mamy nadzieję, że OFF Polska będzie kolejnym trwałym punktem na tej mapie.


Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jest Narodową Instytucją Kultury finansowaną ze środków budżetu Państwa.

(Przeczytaj więcej na ten temat)

Powiązane

Zobacz również