Program OFF Polska rozstrzygnięty. Lista beneficjentów

Program OFF Polska rozstrzygnięty. Lista beneficjentów

Dofinansowanie otrzymały 22 projekty, których premiery odbędą się jeszcze w tym roku.
opublikowano 9 sierpnia 2021
22 projekty otrzymały dofinansowanie w ramach I edycji programu OFF Polska. Łączna kwota wszystkich dofinansowań to 1,5 mln zł. Program – adresowany do organizacji pozarządowych – ma wspierać twórców teatru niezależnego. – Liczymy, że przyznane środki pozwolą im na spokojną pracę, a zrealizowane projekty oddadzą różnorodność polskiej sceny off-owej – podkreśla Elżbieta Wrotnowska-Gmyz, dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego, organizatora programu.

Do I edycji OFF Polska zgłoszono 142 projekty. O dofinansowania – nie niższe niż 30 000 zł i nie wyższe niż 90 000 zł – mogły ubiegać się tylko organizacje pozarządowe. Prace nad pierwszymi spektaklami ruszą jeszcze w sierpniu, a ostatnie pokazy odbędą się w listopadzie 2021. Przyznane środki zostaną przeznaczone na produkcję, promocję, eksploatację oraz dokumentację zgłoszonych przedstawień.

Po analizie i ocenie 134 pozytywnie zweryfikowanych pod względem formalnym wniosków, harmonogramów i kosztorysów, Zespół Sterujący programu OFF Polska w składzie: Elżbieta Wrotnowska-Gmyz (przewodnicząca), Katarzyna Knychalska, Grzegorz Kondrasiuk, Piotr Tomaszuk, Ewa Zbroja, zdecydował o przyznaniu dofinansowań następujących projektów:

  1. Stacja Świadek, reż. Daniel Jacewicz, Stowarzyszenie Teatr Brama, Goleniów –
    70 755 zł

  2. Don Kichot, reż. Igor Gorzkowski, Stowarzyszenie Studio Teatralne Koło, Warszawa – 81 200 zł

  3. Tutaj, czyli gdzie? Rzecz o (nie) pamięci, reż. Dorota Abbe, Fundacja na marginesie, Poznań – 68 000 zł

  4. Wykluczeńcy, reż. Elżbieta Chowaniec z zespołem, Fundacja Analog, Warszawa
    – 89 000 zł

  5. Strajk głodowy, reż. Alicja Borkowska, Fundacja Strefa WolnoSłowa, Warszawa
    – 72 900 zł

  6. Po drugiej stronie, reż. Diego Pileggi, Fundacja Jubilo, Wrocław – 65 000 zł

  7. KulturON, reż. Piotr Sieklucki, Fundacja Oczami Brata, Częstochowa – 60 000 zł

  8. Echa, reż. Monika Kozłowska, Fundacja Kreatywnego Rozwoju, Teatr Migro, Olsztyn – 79 100 zł

  9. Sauna evening, reż. Paulina Prokopiuk, Stowarzyszenie Artystów Bliski Wschód, Lublin – 73 900 zł

  10. Przestrzenie_Kobro, reż. Dawid Żakowski, Stowarzyszenie Upowszechniania Inicjatyw Kulturalnych Sztuka Nowa, Warszawa – 87 500 zł

  11. Prorok, reż. Zbigniew Szumski, Stowarzyszenie Teatralne Teatr Cinema, Piechowice
    – 89 000 zł

  12. Król i błazen, reż. Adam Walny, Fundacja Theatrum Mundi, Ryglice – 45 000 zł

  13. White rabbit, reż. zespołowa, Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca, Rząska
    – 60 000 zł

  14. Last minute, reż. Iwona Woźniak, Fundacja Szafa Gra, Ornontowice – 85 000 zł

  15. Nie karmić potwora, reż. Maciej Rabski, Fundacja Teatr Układ Formalny, Wrocław
    – 70 000 zł

  16. Ło rety, reż. Maria Janus, Fundacja Tworzenia i Promowania Sztuki – Ależ Gustawie!, Łódź – 61 150 zł

  17. Odbicia, reż. Martyna Stachowczyk, Fundacja Orbis Tertius Trzeci Teatr Lecha Raczaka, Poznań – 56 300 zł

  18. „Mateusz Jehowita” spektakl teatralny we Wrocławiu. Od religijności do katastrofy. Duchowe wędrowanie., reż. Rafał Matusz, Stowarzyszenie inicjatyw społeczno-kulturalnych Europeum, Brzeg – 60 600 zł

  19. Karnawał zwierząt, reż. zespołowa, Fundacja Przestrzeń Filmowa, Vagabond Physical Collectiv, Warszawa – 65 000 zł

  20. Tożsamość w rytmie, reż. Paweł Grala, Fundacja Kipisz, Łódź – 80 910 zł

  21. Widmo, reż. Donata Wójcik-Bąbska, Fundacja Gotowi do działania, Kęty – 45 000 zł

  22. Na Drugim Brzegu, reż. Danuta Zarzyka, Stowarzyszenie Artystyczne Gościniec Południa, Temeszów – 34 500 zł

 

Wartość dofinansowań: 1 499 815 złotych (całkowity budżet programu: 1 500 000 złotych).

 


Zgodnie z naszymi założeniami rozpoczęty w tym roku program ma umożliwić poszukiwania twórcze i realizację autorskich projektów artystycznych, a także wspierać profesjonalizację teatrów niezależnych i offowych oraz przygotowywać na wyzwania związane z dotarciem do widza i poszerzaniem grona odbiorców sztuki teatru.

 

Program OFF Polska finansowany jest ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

– Analizując nadesłane wnioski z dużą łatwością można było spostrzec „różnorodność” – nie tylko formalną w kontekście projektowanych spektakli, ale także różnorodność tematyczną, terytorialną, różnorodność doświadczeń i inspiracji. Mamy nadzieję, że udało się nam to wydobyć – wskazuje Elżbieta Wrotnowska-Gmyz.

Jak dodaje, OFF Polska to kolejny program Instytutu Teatralnego, który wzmacnia ideę teatru wędrującego, docierającego do widzów w miejscach o utrudnionym dostępie do kultury.

– Po raz 13. realizujemy w tym roku objazdy po kraju w ramach programu „Teatr Polska”, adresowanego między innymi do teatrów instytucjonalnych. Wzmacniamy relacje lokalne rozwijając program Przestrzenie Sztuki, zapraszamy do współpracy nowe ośrodki w ramach „Lata w teatrze”. Mamy nadzieję, że OFF Polska będzie kolejnym trwałym punktem na tej mapie.

Powiązane

Zobacz również