Stwórz z nami publikację “15 tekstów na 15-lecie programu Lato w teatrze”! Do nadsyłania propozycji tekstów zapraszamy osoby, które realizowały projekty lub uczestniczyły w warsztatach w ramach programu oraz badaczy, socjologów, pedagogów, dziennikarzy, którzy chcieliby przyjrzeć się różnorodnym zagadnieniom i obdarzyć je refleksją.
Tworzymy publikację internetową: „15 tekstów na 15-lecie programu Lato w teatrze”. Zapraszamy praktyków, osoby realizujące projekty w ramach programu i zainteresowane podzieleniem się doświadczeniem i perspektywą, a także pogłębieniem zagadnień związanych z realizacją tego program do nadsyłania tekstów.
Harmonogram:
- do 10.11.2022 – nadsyłanie abstraktów / opisu tematu / pomysłu na tekst – do 3 tys. znaków – należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: LINK
- od 14.11.2022 – rozmowa redaktorek merytorycznych z wybranymi autorami
do 15.12.2022 – nadsyłanie tekstów do 30 tys. znaków - do 31.12.2022 – praca z redaktorkami nad tekstem
Informacje:
- Zgłoszenia przez formularz: LINK
- Przewidziane jest wynagrodzenie dla autora/autorki w zależności od długości tekstu (od 1000zł do 2500zł)
- Abstrakt / zarysowanie tematu i pomysłu powinien nie przekroczyć 3 tys. znaków.
- Właściwy tekst powinien nie przekroczyć 30 tys. znaków.
- Teksty złożą się na publikację 15 tekstów na 15-lecie Lata w teatrze i będą opublikowane na stronie internetowej programu.
Interesujące nas obszary i tematy:
1. historia 15 lat programu:
- rozwój programu na przestrzeni 15 lat
- – rozwój edukatorów / pedagogów
- rozwój społeczności, zaangażowanie społeczności lokalnej
- rozwój uczestników
- – rozwój organizacji / instytucji dzięki doświadczeniu projektu Lwt
- – doświadczenie rozwoju edukacji w danym miejscu na przestrzeni lat realizacji lwt
2. prowadzenie warsztatów i procesów (a także przygotowanie i co po nich?)
- międzykulturowość w procesie – włączanie osób innych narodowości (uczestników, prowadzących, pedagogów)
- relacja między procesem na efektem
- angażowanie dzieci i młodzieży w proces twórczy
- wykorzystanie materiału warsztatowego w powstawaniu spektaklu
- dostępność w projektach Lwt
- projekty w niecodziennych miejscach i warunkach: zakład poprawczy, więzienie, podwórka, łąka itp.
- kontynuacja działań po lwt – jak budować edukację gdy skończy się projekt
- publiczność/myślenie o publiczności w kontekście pokazów
3. Współpraca w zespole i z partnerami:
- współpraca między podmiotami / partnerami np. w lwt+
- bycie liderem projektu, budowanie zespołu prowadzących
4. Projekty realizowane w namiocie cyrkowym
- familijność spektakli w namiocie cyrkowym
- działania edukacyjne przy spektaklach w namiocie cyrkowym
Zachęcamy do własnych poszukiwań tematu i proponowania swoich zagadnień.