Wystawa studencka na Praskim Quadriennale 2015

Wystawa studencka na Praskim Quadriennale 2015

Konkurs studencki 2015.
opublikowano 14 października 2014

14.10.2014

Jury w składzie: Anna Augustynowicz, Sebastian Cichocki, Jerzy Gurawski, Justyna Łagowska, Aleksandra Stępnikowska przyznało główną nagrodę zespołowi: Tamara Antonijevic (Uniwersytet Justusa Liebiga, Giessen), Robert Lassig (Uniwersytet Justusa Liebiga, Giessen) i Małgorzata Wdowik (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza, Warszawa) za projekt „The Boundaries of Landscape”.

Jury doceniło wysoką wartość merytoryczną projektu oraz wpisanie go w aktualną refleksję teoretyczną dotyczącą relacji pomiędzy „białym sześcianem” muzeum a „czarnym pudełkiem” kina i teatru. Ich propozycja, oparta na stworzeniu środowiska dźwiękowego ma pobudzać wyobraźnię i zmuszać widza do interakcji. Odnosi się również do tak istotnych kwestii jak: partycypacja publiczności galeryjnej, rola zwrotu performatywnego w sztukach wizualnych (a tym samym zamiana sceny teatralnej na neutralną przestrzeń galerii) oraz napięcie pomiędzy materialnością i niewidzialnością dzieła sztuki. Antonijevic, Lassig i Wdowik wskazują na politykę użytkowania instytucji kultury, w metaforyczny, oszczędny sposób kreując słuchowisko oparte o lektury tekstów teoretycznych dotyczących demokratyzacji przestrzeni publicznej. Propozycja została dopracowana również pod względem technicznym, pod względem budżetowym oraz specyfikacji sprzętu niezbędnego do realizacji ekspozycji.

Do Konkursu na koncepcję i realizację prezentacji w sekcji studenckiej można było zgłaszać projekty przygotowane przez studentów szkół wyższych (wszystkich trzech stopni), w szczególności takich kierunków jak: scenografia, architektura, sztuki wizualne, teatrologia. Preferowane będą projekty przygotowane przez zespoły złożone ze studentów różnych kierunków i/lub różnych uczelni wyższych, a także takie, które będą podejmować dialog międzyuczelniany i interdyscyplinarny w zakresie szeroko rozumianego projektowania przestrzeni na potrzeby sztuk performatywnych.

Powiązane

Zobacz również