fbpx
DRAMAT POLSKI. REAKTYWACJA | seminarium I

DRAMAT POLSKI. REAKTYWACJA | seminarium I

Seminarium I: "Orfeusz. Dramaty" - Anna Świrszczyńska.Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Ośrodek Badań Nad Polskim Dramatem Współczesnym zapraszają na pierwsze...
opublikowano 20 października 2014

Seminarium I: „Orfeusz. Dramaty” – Anna Świrszczyńska.Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Ośrodek Badań Nad Polskim Dramatem Współczesnym zapraszają na pierwsze spotkanie z cyklu poświęconego polskiej dramaturgii nawiązującego do kolejnych tomów serii DRAMAT POLSKI. REAKTYWACJA Wydawnictwa Instytutu Badań Literackich. Seria prezentująca sztuki powstałe w drugiej połowie XX wieku i współcześnie ma być impulsem do szerokiej i żywej dyskusji nad dorobkiem polskich pisarzy teatralnych i radiowych.W debatach wezmą udział zarówno znawcy literatury i teatru, jak i reprezentanci innych dziedzin współczesnej humanistyki. W dyskusji nie zabraknie też głosu praktyków teatru: aktorów, reżyserów, scenografów. Podczas całodziennych seminariów zaproszeni goście przedstawią i skonfrontują ze sobą własne koncepcje lektury dramatów wybranego autora. 

ZAPISY

Spotkania będą miały charakter seminariów, do udziału w których zapraszamy doktorantów, magistrantów i studentów wydziałów humanistycznych.Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres: bilety@instytut-teatralny.pl

UCZESTNICY

Małgorzata Borowska – filolożka klasyczna, profesor na Wydziale „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego. Wybrana bibliografia: Oikeia pragmata. Z dziejów dramatis personae greckiej komedii rodzinnej następców Arystofanesa (1995); Orchesis. Texts on Ancient Greek Dance. red. A. Lazou, A. Raftis, M. Borowska (Ateny 2003); Arcydzieła literatury nowogreckiej I–V, redakcja naukowa (2004 i 2006).Ewa Guderian-Czaplińska – teatrolożka, profesor w Katedrze Dramatu, Teatru i Widowisk Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wybrana bibliografia: Szara strefa awangardy, 1996; Album teatralne. Artyści poznańskich scen 1918-1939 (2003), Teatralna Arkadia (2004).

Maciej Jaworski – historyk literatury, doktorant na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje nad rozprawą doktorską Mit Orfeusza w literaturze polskiej XX wieku. Wybrana bibliografia: Głos Orfeusza („Inter Artes” 2014, nr 1).Jacek Kopciński – historyk literatury, krytyk teatralny, profesor IBL PAN, kierownik Ośrodka Badań Nad Polskim Dramatem Współczesnym. Wybrana bibliografia: Gramatyka i mistyka. Wprowadzenie w teatralną osobność Mirona Białoszewskiego (1998); Nasłuchiwanie. Sztuki na głosy Zbigniewa Herberta (2009); Transformacja. Dramat polski po 1998 roku. Antologia (2012 i 2013).Łukasz Lewandowski – aktor teatralny, filmowy i radiowy, wykładowca w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Wybrane role: satyr pierwszy w Nocy listopadowej Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego (Teatr Narodowy, prem. 1997); Iwan w Braciach Karamazow Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Janusza Opryńskiego (Teatr Provisorium, prem. 2011); Drugi mężczyzna w Iluzjach Iwana Wyrypajewa w reżyserii Agnieszki Glińskiej (Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, prem. 2011).Paweł Passini – reżyser teatralny, twórca i dyrektor neTTheatre. Wybrane spektakle: Ifigenia w Aulidzie Eurypidesa (Teatr Dramatyczny im. Jana Kochanowskiego w Opolu, 2005), Kukła. Księga Blasku (Teatr w Sieci Powiązań w Lublinie i Fabryka Sztuki w Łodzi, 2012), Morrison/Śmiercisyn wg scenariusza Artura Pałygi (Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki, 2013).

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
poniedziałek 20.10.2014
12:00
12:00

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności