fbpx
Konferencja Pedagogika teatru  DZIEŃ 2

Konferencja Pedagogika teatru DZIEŃ 2

Ostatnia dekada to okres dynamicznych zmian w obszarze edukacji kulturalnej w Polsce. Jakie miejsce zajmuje w tym pejzażu pedagogika teatru, która promowana jest między innymi...
opublikowano 6 listopada 2016

Ostatnia dekada to okres dynamicznych zmian w obszarze edukacji kulturalnej w Polsce. Jakie miejsce zajmuje w tym pejzażu pedagogika teatru, która promowana jest między innymi poprzez działania Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego? Poszukamy odpowiedzi na to pytanie, poddając krytycznej refleksji pedagogikę teatru jako filozofię pracy. Zapraszamy pedagogów, teatrologów i teatromanów oraz wszystkie osoby zainteresowane rozwojem edukacji teatralnej na dwudniowe spotkanie, na które złożą się prezentacje referatów oraz panele dyskusyjne.

PROGRAM (6 LISTOPADA)

BLOK III, 6 listopada 2016 r. w godz. 10.00-13.00

Pedagog teatru w teatrze jako instytucji pracuje przede wszystkim z widownią: głównie prowadzi warsztaty, ale często zajmuje się również projektowaniem działań edukacyjnych, które realizują artyści. Coraz częściej pedagodzy teatru towarzyszą reżyserom podczas przygotowywania premier, zdarza się, że samodzielnie reżyserują spektakle. Podczas spotkania zastanowimy się, w jaki sposób taka działalność wpływa na zmianę języka współczesnego teatru.

WYSTĄPIENIA:

Mapa i terytorium, czyli widz widzi więcej. Strategie pedagogiczno-teatralnej współpracy z widowniąDorota Kowalkowska (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego, Wałbrzych)

Najważniejsze aspekty pracy pedagogiczno-teatralnej z amatoramiJoanna Krukowska (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa)

Role pedagoga teatru w procesie powstawania spektakluAgnieszka Szymańska (Stowarzyszenie Pedagogów Teatru, Warszawa)

PANEL DYSKUSYJNY: Czy pedagogika teatr wpływa na język współczesnego teatru?

Goście: Justyna Lipko-Konieczna (Teatr 21, Warszawa), Dorota Kowalkowska (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego, Wałbrzych), Maciej Podstawny (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego, Wałbrzych), Robert Jarosz (Teatr Lalek Guliwer, Warszawa), Sebastian Świąder (Stowarzyszenie Pedagogów Teatru, Warszawa)Prowadzenie: Justyna Sobczyk (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa)

BLOK IV, 6 listopada 2016 r. w godz. 15.00-18.00

Sztuka współczesna jest często wyzwaniem dla odbiorcy. W obszarze sztuki, muzyki, literatury, teatru już od kilku dekad obserwujemy tendencje do rozwijania działań, które próbują zbudować wspólną przestrzeń między sztuką a odbiorcą, pozwalającą na realny kontakt odbiorcy z dziełem. Jak reagują na to odbiorcy sztuki? Jakim zmianom podlegają zasady uczestnictwa w kulturze?

WYSTĄPIENIA:

Między widzem wyobrażonym a realnym. Badania kultury jako źródło wiedzy, rozczarowań i nadzieiSławomir Czarnecki (Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk)

Tu i tam – dwie perspektywyMaria Parczewska (Laboratorium Edukacji Twórczej w Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa)

Przekroczyć uczestnictwo. Odbiorca jako suwerenIgor Stokfiszewski (Krytyka Polityczna, Instytut Studiów Zaawansowanych, Warszawa)

PANEL DYSKUSYJNY: Sztuka przestrzenią kształtowania relacji społecznych. Prawda czy fałsz?                       Goście: Viola Łabanow-Jastrząb (Fundacja Muzyka jest dla wszystkich, Warszawa), Ewa Chomicka (Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Warszawa), Dorota Ogrodzka (Stowarzyszenie Pedagogów Teatru, Warszawa), Zofia Dworakowska (Instytut Kultury Polskiej, UW, Warszawa)Prowadzenie panelu: Piotr Morawski (Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa)

Więcej informacji pod numerem telefonu: 22 501 70 20, e-mail: pedagogikateatru@instytut-teatralny.pl

Miejsce odbywania się konferencji:Warszawski Uniwersytet Medyczny, Centrum Dydaktyczne, ul. Księcia Trojdena 2A, Aula A, I p.

minione daty

Data Godzina Wydarzenie Wstęp
niedziela 06.11.2016
10:00
10:00

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności