Zgłoszenia (i ewentualne pytania) należy przesyłać na adres jbiernacka@instytut-teatralny. pl. Co powinny zawierać? Maksymalnie siedem różnorodnych zdjęć w dowolnej estetyce, pokazujących Wasze zainteresowania fotograficzne oraz odsłaniających choć trochę Wasz warsztat. To najważniejszy punkt, bo o przyjęciu do jednej z czterech pięcioosobowych grup będzie decydowało portfolio kandydata bądź kandydatki – pomysłowość, wyrazistość języka fotograficznego, aspekty warsztatowe.
Fotografie powinny być w plikach jpg o natywnej rozdzielczości (mogą być skompresowane) z zawartymi danymi exif (możecie zostać poproszeni o przesłanie plików RAW). Będzie nam bardzo miło jeśli napiszecie też kilka słów o sobie, o tym dlaczego chcecie wziąć udział w warsztatach. Skontaktujemy się ze wszystkimi osobami, które nadeślą zgłoszenia, ale na warsztaty przyjmiemy maksymalnie 20 osób (być może stworzymy też „listę rezerwową”).
MASTER-CLASS, CZYLI CO?
Sprowokowani niecodzienną sytuacją, w jakiej się znaleźliśmy, nawiązując do warsztatów, które z wielkim sukcesem odbyły się w trakcie poprzednich edycjach Konkursu Fotografii Teatralnej, postanowiliśmy stworzyć „miejsce”’ dla tych, którzy mają doświadczenie w fotografowaniu, być może interesują się teatrem, ale nie mieli jeszcze wielu możliwości dokumentowania spektaklu. Zajęcia adresujemy także do tych, którzy chcieliby po prostu poszerzyć swoją wiedzę, popracować nad warsztatem i spotkać się zawodowo z kimś, kto wypracował autorski sposób i wyrazisty język dokumentowania życia teatralnego. Na razie online, ale mamy nadzieję, że kolejne odsłony MasterClass z wybitnymi fotografami odbywać się będą już twarzą w twarz, zdjęciem w zdjęcie.
A jak będziemy pracować teraz? Uczestnicy i uczestniczki zostaną podzieleni na grupy o zróżnicowanym poziomie doświadczenia. Zajęcia będą odbywały się w formie konwersatorium, interaktywnych wykładów oraz ćwiczeń online przy użyciu komunikatora ZOOM. Co ważne, zostały zaplanowane tak, abyście nie musieli wychodzić z domów – wszystkie ćwiczenia, omawiane później podczas spotkań online, będziecie mogli wykonać w Waszych czterech ścianach (prowadzący pozostaje cały czas do Waszej dyspozycji mailowej).
KIEDY I JAK DŁUGO?
Spotykać się na ZOOMie będziemy raz w tygodniu przez 10 kolejnych tygodni, a każde zajęcia potrwają 1,5 godziny. Konkretny dzień i godzina zostaną wybrane później – podejmiemy próbę dostosowania ich do Waszych planów i możliwości. Warsztaty rozpoczną się po długim weekendzie majowym.
Pamiętajcie, że udział w zajęciach będzie wiązał się z koniecznością wykonywania ćwiczeń pomiędzy spotkaniami. Udział w warsztatach jest bezpłatny, ale bardzo liczymy na to, że decyzję o rozpoczęciu wspólnej pracy dokładnie przemyślicie i że nie zabraknie Wam później na nią czasu, ani nie zmienicie zdania.