Zapraszamy na pierwsze w tym roku spotkanie w ramach cyklu „Piękni czterdziestoletni”. W grudniu Michał Smolis spotka się z aktorem teatralnym, filmowym i telewizyjnym – Cezarym Kosińskim. Na transmisję online rozmowy zapraszamy 30 stycznia, o godz. 19.00.
Cykl „Piękni czterdziestoletni” to comiesięczne spotkania z twórcami, których sceniczny debiut przypadł na przełom XX i XXI wieku. To rozmowy z pokoleniem artystów, wchodzących do zawodu już po transformacji ustrojowej, z przedstawicielami generacji, której dokonania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru.
Z powodu trwającej pandemii rozmowę przenosimy do internetu. O godz. 19:00 na kanale YouTube oraz na fanpage’u Instytutu Teatralnego opublikujemy zapis wideo spotkania.
CEZARY KOSIŃSKI
Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej (1996). Aktor teatrów warszawskich: Dramatycznego, Rozmaitości, Narodowego. Występował również gościnnie w teatrach: Starym Teatrze w Krakowie, Polonia, OCH-Teatr, Studio Buffo, IMKA, Powszechnym. Zagrał w przedstawieniach, m.in.: Grzegorza Jarzyny, Piotra Cieplaka, Krzysztofa Warlikowskiego, Aleksandry Koniecznej, Gabriela Gietzky’ego, Natalii Korczakowskiej, Krzysztofa Materny, Krystyny Jandy, Macieja Wojtyszki, Yany Ross, Krzysztofa Garbaczewskiego. Zagrał, m.in., Florestana Wężymord/Sidneya Price’a w „Bziku tropikalnym” Witkiewicza (1997), Chica w „Historii o Miłosiernej, czyli Testamencie psa” Suassuny (1997), Cyryla w „Iwonie, księżniczce Burgunda” Gombrowicza (1997), Albina w „Magnetyzmie serca” Fredry (1999), Aktora w „Hamlecie” Shakespeare’a (1999), Myszkina w „Księciu Myszkinie” wg Dostojewskiego (2000), Bernarda / Michaela Blocka w „Egzemplarzu” Churchill (2003), role w „Bashu” LaBute’a (2004), Macbetha w „2007:Macbeth” Shakespeare’a (2005), Męża w „Helenie S.” Powalisz (2006), Leporella w „Giovanni’m” Mozarta (2006), Księdza Andrzeja w „Wątpliwości” Shanleya (2007), Nadię w „Boeing, Boeing” Camolettiego (2009), Kelvina w „Solaris. Raporcie” wg Lema (2009), rolę tytułową w „Nosferatu” wg Stokera (2011), role w „Nieskończonej historii” Pałygi (2012), Ivory’ego Suttona w „Pocztówkach z Europy” McKeevera (2012), role w „Milczenie o Hiobie” (2013), Sławomira Mrożka w „Dowodzie na istnienie drugiego” Wojtyszki (2014), Freda Sterrolla w „Upadłych aniołach” Cowarda (2014), Ojca w „Męczennikach” Mayenburga (2015), Antoniego w „Jeziorze” Durnienkowa (2016), Mathea Deziego w „Robercie Roburze” wg Nahacza (2016), role w „G.E.N” (2017), Woyzecka w „Woyzecku” Büchnera (2020). Zagrał w filmach, m. in.: „Nic”, „Dług”, „Pan Tadeusz”, „Pierwszy milion”, „Pieniądze to nie wszystko”, „Pianista”, „Superprodukcja”, „Ciało”, „Testosteron”, „Wałęsa. Człowiek z nadziei”, „Bogowie”, „Demon”, „Jestem mordercą”, „Ukryta gra”, „Listy do M 4” oraz serialach telewizyjnych, m.in.: „Sposób na Alcybiadesa”, „Sława i chwała”, „Boża podszewka”, „Policjanci” „Pierwszy milion”, „Na dobre i na złe”, „Garderoba damska”, „Czas honoru”, „Głęboka woda. Sezon drugi”, „Baron24”, „Prokurator”, „Druga szansa”, „39 i pół tygodnia”, „Usta usta”. Wystąpił w przedstawieniach Teatru Telewizji, m.in.: „Krawcu”, „Gwieździe sezonu”, „Drzewie”, „Dybuku”, „Bigda idzie!”, „Żywocie Józefa”, „Wrogu ludu”, „Kwaterze bożych pomyleńców”, „Rosyjskich konfiturach”, „Spiskowcach”, „Reytanie. Drugiej stronie drzwi”. Laureat wyróżnienia XIV Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi; za rolę Sidneya Price’a w przedstawieniu „Bzik tropikalny” otrzymał nagrodę XXII Konfrontacji Teatralnych – Klasyka Polska w Opolu i tytuł Najprzyjemniejszego Aktora V Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuk Przyjemnych w Łodzi; otrzymał wyróżnienie jury za rolę Karlosa w spektaklu Teatru Telewizji „Krawiec” na IV Ogólnopolskim Konkursie Na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej; za rolę Albina w „Magnetyzmie serca” otrzymał nagrodę XXV Konfrontacji Teatralnych – Klasyka Polska w Opolu i wyróżnienie XL Kaliskich Spotkań Teatralnych; za rolę Mathea Deziego w „Robercie Roburze” otrzymał wyróżnienie LVII Kaliskich Spotkań Teatralnych.
Projekt graficzny: Elipsy
Fot. Bartek Warzecha, udostępniono dzięki uprzejmości Akademii Teatralnej.