fbpx
WYNIKI KONKURSU NA NAJLEPSZĄ PRACĘ MAGISTERSKĄ

WYNIKI KONKURSU NA NAJLEPSZĄ PRACĘ MAGISTERSKĄ

Jak co roku, w Międzynarodowy Dzień Teatru ogłaszamy laureatów Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie
opublikowano 27 marca 2021

Jak co roku, w Międzynarodowy Dzień Teatru, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego ogłasza laureatów Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie. Do tegorocznej edycji Konkursu zgłoszone zostały 23 prace magisterskie, obronione w roku akademickim 2019/2020. Jury w składzie: prof. dr hab. Wojciech Dudzik, dr hab. Małgorzata Jarmułowicz oraz dr hab. Joanna Walaszek przyznało pięć nagród i dwa wyróżnienia.

Decyzją Jury nagrodę główną (w wysokości 3000 zł) otrzymała Joanna Horowska, autorka pracy „Możliwość immersji. O teatrze Vincenta Macaigne’a” napisanej na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie pod kierunkiem dr. hab. Piotra Gruszczyńskiego. Dwie równorzędne II nagrody (każda w wysokości 2000 zł) przyznane zostały Marii Bogdaniuk, autorce pracy „Ambiwaletna ‘Burza’– między dyskursem centrum a głosem z marginesu. Analiza spektaklu baletowego Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej na gruncie studiów postkolonialnych” napisanej na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem dr. hab. Jacka Kochanowskiego oraz Radosławowi Maciągowi, autorowi pracy „Poza słowami. O funkcji języka w teatrze Romeo Castelucciego” napisanej na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie pod kierunkiem dr. hab. Beaty Guczalskiej.

Dwie równorzędne III nagrody (każda w wysokości 1500 zł) trafiły do Karoliny Kalety za pracę „Nie dla dzieci? ‘Trudne tematy’ we współczesnej polskiej dramaturgii dziecięcej” napisaną na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie pod kierunkiem dr hab. Iwony Puchalskiej oraz do Justyny Szklarczyk, autorki pracy „Zbieraczka, bajarka, prekursorka. Szkice o miejskich śpiewaczkach tradycyjnych” napisanej w Instytucie Kultury Polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem dr hab. Małgorzaty Litwinowicz-Droździel.

Jury przyznało także dwa wyróżnienia (każde w wysokości 1000 zł). Pierwsze z nich otrzymała Ewa Rucińska za pracę „Skończyłem. A właściwie nic nie powiedziałem…’ Analiza twórczości dramaturgicznej Jean-Luca Lagarce’a” napisaną na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie pod kierunkiem dr hab. Olgi Katafiasz, drugie – Martyna Walak, autorka pracy „Jedenaste przykazanie: nie bądź obojętny. Wątki żydowskie w teatrze Krzysztofa Warlikowskiego” napisaną na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie pod kierunkiem dr. hab. Piotra Gruszczyńskiego.

Z uwagi na brak wyróżniających się prac z zakresu historii teatru polskiego oraz teorii teatru Jury postanowiło nie przyznać nagrody specjalnej im. Jerzego Gota oraz nagrody specjalnej im. Sławomira Świontka.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy.

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności