Instytut Teatralny wśród najsilniejszych marek w Polsce

Instytut Teatralny wśród najsilniejszych marek w Polsce

W rankingu "Top Marka 2021" magazynu "Press" Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zajął siódme miejsce w kategorii "popularyzacja kultury".
opublikowano 6 listopada 2021
W opublikowanym przez magazyn „Press” rankingu „Top Marka 2021”, prezentującym najsilniejsze marki w mediach, Instytut Teatralny zajął siódme miejsce wśród firm i instytucji zajmujących się popularyzacją kultury. W rankingu ogólnym, bez podziału na kategorie branżowe, znaleźliśmy się na 320 miejscu.

 

Magazyn „Press” oraz PRESS-Service przygotowały prestiżowy ranking „Top Marek”, stanowiący źródło wiedzy na temat efektywności działań z zakresu public relations polskich firm i instytucji z kilkudziesięciu sektorów branżowych, już po raz czternasty.

W rankingu marek zajmujących się promocją i upowszechnianiem kultury zwyciężyło bezapelacyjnie Narodowe Centrum Kultury, które jednocześnie zajęło trzecie miejsce – bez podziału na kategorie – w rankingu najlepiej ocenianych firm i instytucji. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego znalazł się na siódmej pozycji najsilniejszych marek w kategorii „popularyzacja kultury” (320 miejsce w rankingu ogólnym „Top 500”) i czwartej pod względem oceny naszej pracy – wydźwięku publikowanych treści.

 

Najlepsza „10” kategorii POPULARYZACJA KULTURY

  1. Narodowe Centrum Kultury (172 miejsce w rankingu bez podziału na kategorie)

  2. Polski Instytut Sztuki Filmowej (241)

  3. Biuro Programu „Niepodległa” (281)

  4. Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (304)

  5. Instytut Książki (313)

  6. Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (315)

  7. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego (320)

  8. Instytut Adama Mickiewicza (362)

  9. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (375)

  10. Narodowy Instytut Dziedzictwa (376)

 

Głównym wskaźnikiem, według którego powstaje ranking jest siła marki. Składają się na nią dwie wartości: impactindeks sentymentu. Impact to szacowane dotarcie informacji o marce (które w przypadku Instytutu Teatralnego wyniosło 34 491 185), indeks sentymentu natomiast ocenia się pod kątem wydźwięku publikowanych treści (indeks sentymentalny IT wyniósł 2,93).


 

Tegoroczne badanie objęło materiały publikowane w prasie, mediach społecznościowych, a także w serwisach internetowych w okresie między 1 lipca 2020 a 30 czerwca 2021 roku. Łącznie poddanych analizie zostało ponad dwa miliony tekstów prasowych, 16 milionów publikacji internetowych i 90 milionów postów. To o 11 milionów materiałów więcej niż w poprzedniej edycji, czego przyczyną był wzrost liczby materiałów dotyczących pandemii COVID-19 i jej wpływu na poszczególne sfery życia.

W analizowanym okresie w mediach wiele miejsca poświęcono między innymi Funduszowi Wsparcia Kultury, którego operatorami z ramienia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego były Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Celem Programu było zapewnienie stabilnego funkcjonowania instytucji i utrzymanie dotychczasowego zatrudnienia w sektorze kultury.

Zobacz również