
Instytut Teatralny wśród najsilniejszych marek w Polsce
W opublikowanym przez magazyn „Press” rankingu „Top Marka 2021”, prezentującym najsilniejsze marki w mediach, Instytut Teatralny zajął siódme miejsce wśród firm i instytucji zajmujących się popularyzacją kultury. W rankingu ogólnym, bez podziału na kategorie branżowe, znaleźliśmy się na 320 miejscu.
Magazyn „Press” oraz PRESS-Service przygotowały prestiżowy ranking „Top Marek”, stanowiący źródło wiedzy na temat efektywności działań z zakresu public relations polskich firm i instytucji z kilkudziesięciu sektorów branżowych, już po raz czternasty.
W rankingu marek zajmujących się promocją i upowszechnianiem kultury zwyciężyło bezapelacyjnie Narodowe Centrum Kultury, które jednocześnie zajęło trzecie miejsce – bez podziału na kategorie – w rankingu najlepiej ocenianych firm i instytucji. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego znalazł się na siódmej pozycji najsilniejszych marek w kategorii „popularyzacja kultury” (320 miejsce w rankingu ogólnym „Top 500”) i czwartej pod względem oceny naszej pracy – wydźwięku publikowanych treści.
Najlepsza „10” kategorii POPULARYZACJA KULTURY
-
Narodowe Centrum Kultury (172 miejsce w rankingu bez podziału na kategorie)
-
Polski Instytut Sztuki Filmowej (241)
-
Biuro Programu „Niepodległa” (281)
-
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (304)
-
Instytut Książki (313)
-
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (315)
-
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego (320)
-
Instytut Adama Mickiewicza (362)
-
Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (375)
-
Narodowy Instytut Dziedzictwa (376)
Głównym wskaźnikiem, według którego powstaje ranking jest siła marki. Składają się na nią dwie wartości: impact i indeks sentymentu. Impact to szacowane dotarcie informacji o marce (które w przypadku Instytutu Teatralnego wyniosło 34 491 185), indeks sentymentu natomiast ocenia się pod kątem wydźwięku publikowanych treści (indeks sentymentalny IT wyniósł 2,93).