W opublikowanym przez magazyn „Press” rankingu „Top Marka 2021”, prezentującym najsilniejsze marki w mediach, Instytut Teatralny zajął siódme miejsce wśród firm i instytucji zajmujących się popularyzacją kultury. W rankingu ogólnym, bez podziału na kategorie branżowe, znaleźliśmy się na 320 miejscu.
Magazyn „Press” oraz PRESS-Service przygotowały prestiżowy ranking „Top Marek”, stanowiący źródło wiedzy na temat efektywności działań z zakresu public relations polskich firm i instytucji z kilkudziesięciu sektorów branżowych, już po raz czternasty.
W rankingu marek zajmujących się promocją i upowszechnianiem kultury zwyciężyło bezapelacyjnie Narodowe Centrum Kultury, które jednocześnie zajęło trzecie miejsce – bez podziału na kategorie – w rankingu najlepiej ocenianych firm i instytucji. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego znalazł się na siódmej pozycji najsilniejszych marek w kategorii „popularyzacja kultury” (320 miejsce w rankingu ogólnym „Top 500”) i czwartej pod względem oceny naszej pracy – wydźwięku publikowanych treści.
Najlepsza „10” kategorii POPULARYZACJA KULTURY
-
Narodowe Centrum Kultury (172 miejsce w rankingu bez podziału na kategorie)
-
Polski Instytut Sztuki Filmowej (241)
-
Biuro Programu „Niepodległa” (281)
-
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (304)
-
Instytut Książki (313)
-
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (315)
-
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego (320)
-
Instytut Adama Mickiewicza (362)
-
Narodowy Instytut Fryderyka Chopina (375)
-
Narodowy Instytut Dziedzictwa (376)
Głównym wskaźnikiem, według którego powstaje ranking jest siła marki. Składają się na nią dwie wartości: impact i indeks sentymentu. Impact to szacowane dotarcie informacji o marce (które w przypadku Instytutu Teatralnego wyniosło 34 491 185), indeks sentymentu natomiast ocenia się pod kątem wydźwięku publikowanych treści (indeks sentymentalny IT wyniósł 2,93).
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jest Narodową Instytucją Kultury finansowaną ze środków budżetu Państwa.
(Przeczytaj więcej na ten temat)