Wyniki Konkursu na najlepszą pracę magisterską 2020/2021

Wyniki Konkursu na najlepszą pracę magisterską 2020/2021

Celem Konkursu jest wsparcie i popularyzacja osiągnięć najmłodszych adeptów polskiej wiedzy o teatrze, nauki o widowiskach i performatyki.
opublikowano 26 marca 2022
Jak co roku, w Międzynarodowy Dzień Teatru, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego ogłasza laureatów Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie. Tegoroczne Jury w składzie: prof. dr hab. Jarosław Komorowski (przewodniczący), dr hab. Piotr Dobrowolski oraz dr hab. Wanda Świątkowska przyznało trzy nagrody, wyróżnienie oraz dwie nagrody specjalne.

 

Do tegorocznej edycji Konkursu zgłoszonych zostało 28 prac magisterskich, obronionych w roku akademickim 2020/2021. Decyzją Jury nagrodę główną im. Ewy Guderian-Czaplińskiej (w wysokości 3000 zł) otrzymała Wiktoria Tabak, autorka pracy „Agresywny Humanizm. Analiza wybranych strategii Centrum Politycznego Piękna” napisanej na Uniwersytecie Jagiellońskim pod kierunkiem prof. dr. hab. Grzegorza Niziołka.

II nagroda – w wysokości 2000 zł – przyznana została Krzysztofowi Knurkowi za pracę „Postdramatyczna adaptacja powieści Williama Faulknera Wściekłość i wrzask jako przykład projektowania procesu dramaturgicznego” napisaną w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie pod kierunkiem dr. hab. Piotra Gruszczyńskiego. III Nagroda (w wysokości 1500 zł) trafiła do Agaty Kędzi za pracę „Trudna sztuka dorastania. Wydarzenia performatywne dla nastoletniej publiczności” napisaną na Uniwersytecie Jagiellońskim pod kierunkiem prof. Małgorzaty Sugiery

Jury przyznało także wyróżnienie (w wysokości 1000 zł) Ricie Müller za pracę „Pokolenie Le Madame. Nienormatywne społeczności i sztuka queerowa na początku lat 2000” napisaną pod kierunkiem dr Doroty Sosnowskiej na Uniwersytecie Warszawskim.

Laureatem nagrody specjalnej im. Sławomira Świontka dla najlepszej pracy z zakresu teorii teatru – w wysokości 2000 zł – został Maciej Guzy za pracę „Obiekty w ruchu. Ontologia przedmiotu w choreografiach Aleksandry Borys i Izy Szostak” napisaną na Uniwersytecie Jagiellońskim pod kierunkiem prof. dr hab. Katarzyny Fazan.

Praca Katarzyny Szewczyk „Muzyczne sny o narodowej przeszłości. Stylowość i muzyka w inscenizacji dramatów historycznych w Krakowie w latach 1905–1913”, napisana na Uniwersytecie Jagiellońskim pod kierunkiem dr hab. Doroty Jarząbek-Wasyl otrzymała natomiast nagrodę specjalną im. Jerzego Gota za pracę z zakresu historii teatru polskiego (w wysokości 2000 zł).

Wszystkim laureatkom i laureatom serdecznie gratulujemy.


 

https://youtu.be/2EENMKNEZG4

Celem Konkursu jest wsparcie i popularyzacja osiągnięć najmłodszych adeptów polskiej wiedzy o teatrze, nauki o widowiskach i performatyki, propagowanie nowych metod i tematów badań oraz popularyzacja wiedzy o teatrze, widowiskach i performansach.

Konkurs ma za zadanie wyłonienie najwartościowszych polskich prac magisterskich z zakresu będącego przedmiotem konkursu, wsparcie najmłodszych badaczy na wczesnym etapie ich karier naukowych poprzez wyróżnienie i publikację ich prac, a także popularyzację badań z zakresu wiedzy o teatrze, widowiskach i performatyki.

Powiązane

Zobacz również