fbpx
Wyniki konkursu na najlepszą pracę magisterską | rok akademicki 2022/2023

Wyniki konkursu na najlepszą pracę magisterską | rok akademicki 2022/2023

Już po raz dziesiąty Instytut Teatralny ma zaszczyt ogłosić w Międzynarodowy Dzień Teatru laureatów Konkursu. Jury zdecydowało się nagrodzić osiem prac.
opublikowano 27 marca 2024
Już po raz dziesiąty Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego ma zaszczyt ogłosić w Międzynarodowy Dzień Teatru laureatów Konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie. Tegoroczne Jury obradowało w składzie: dr hab. Małgorzata Jarmułowicz prof. UG (przewodnicząca), prof. Elżbieta Nowicka, dr hab. Agnieszka Marszałek prof. UJ i zdecydowało się nagrodzić osiem prac.

 

Nagrodę główną im. Ewy Guderian-Czaplińskiej (w wysokości 3 000 zł) Jury przyznało Karolinie Kowalczyk, autorce pracy Masłowszczyzna. Językowy obraz Polaków w dramatach Doroty Masłowskiej napisanej pod kierunkiem dr. Piotra Olkusza w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

II Nagroda (i 2000 zł) trafiła do Karoliny Paczkowskiej za pracę W poszukiwaniu obecności scenicznej aktora teatru tańca. Rozważania na podstawie procesu pracy nad spektaklem »Wally&Egon – Running Wild«” napisaną pod kierunkiem dr Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, filia w Bytomiu.

III Nagrodę (i 1500 zł) Jury przyznało Marii Klycie za pracę »O sprawie trzeba pisać«”. Teatralne praktyki biograficzne w kontekście nekroperformansu i archiwum na podstawie życiorysów Marii Konopnickiej, Gabrieli Zapolskiej i Marii Komornickiej/Piotra Odmieńca Własta napisaną pod kierunkiem prof. Grzegorza Niziołka na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Wyróżnienie (w wysokości 1000 zł) trafiło do Wojciecha Parszewskiego za pracę „Chory aktor, martwy aktor” napisaną pod kierunkiem prof. dr. hab. Mirosława Kocura w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie filia we Wrocławiu.

Jury postanowiło również przyznać dwa wyróżnienia honorowe:

Jakubowi Pewińskiemu za pracę Korespondencja między współczesną praktyką cyrkową, a dorobkiem choreograficznym tańca współczesnego napisaną pod kierunkiem dr Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, filia w Bytomiu

oraz

Arturowi Ardo Zudzin-Wiśniewskiemu za pracę „Nowe podejście. Technika mowy z perspektywy studenta” napisaną pod kierownictwem dr. Jerzego Łazewskiego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

Nagroda specjalna im. Jerzego Gota (w wysokości 2000 zł) wędruje do Agaty Siemaszko za pracę „»O Julku, sławnym lalkarzu z Krakowa«. Biografia artystyczna i pamięć o Juliuszu Wolskim” napisaną pod kierunkiem dr. hab. Marka Rembierza prof. UŚ na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Nagrodę specjalną im. Sławomira Świontka (w wysokości 2000 zł) przyznano Michałowi Łukaszukowi za pracę NA ŻYWO. Fenomen nażywości – problemy antropologiczne, medialne i etyczne napisaną pod kierunkiem prof. Leszka Kolankiewicza na Uniwersytecie Warszawskim.

Wszystkim laureatkom i laureatom serdecznie gratulujemy.


Celem Konkursu jest wsparcie i popularyzacja osiągnięć najmłodszych adeptów polskiej wiedzy o teatrze, nauki o widowiskach i performatyki, propagowanie nowych metod i tematów badań oraz popularyzacja wiedzy o teatrze, widowiskach i performansach.

Konkurs ma za zadanie wyłonienie najwartościowszych polskich prac magisterskich z zakresu będącego przedmiotem konkursu, wsparcie najmłodszych badaczy na wczesnym etapie ich karier naukowych poprzez wyróżnienie i publikację ich prac, a także popularyzację badań z zakresu wiedzy o teatrze, widowiskach i performatyki.


Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego jest Narodową Instytucją Kultury finansowaną ze środków budżetu Państwa.

(Przeczytaj więcej na ten temat)

Zobacz również

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności