Najlepsze polskie sztuki współczesne: 12 spektakli w finale konkursu

Najlepsze polskie sztuki współczesne: 12 spektakli w finale konkursu

Komisja Artystyczna 27. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej wybrała 12 spektakli finałowych. Wskazano również 40 spektakli mogących ubiegać się o refundacje.
opublikowano 1 października 2021
Komisja Artystyczna 27. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej wybrała 12 spektakli, które w finale powalczą o nagrodę główną Konkursu oraz nagrody indywidualne. Komisja wskazała również 40 spektakli mogących ubiegać się o refundację kosztów produkcji.

 

Komisja Artystyczna Konkursu w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Anna Jazgarska, Justyna Landorf, Andrzej Lis, Henryk Mazurkiewicz, Barbara Pitak-Piaskowska i Paweł Stangret, przyjęła do 27. OKnWPSW 98 spektakli spośród 103 zgłoszonych. Z powodu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 członkowie Komisji nie mieli możliwości obejrzeć i ocenić 14 zakwalifikowanych wcześniej przedstawień. Ocenie podlegały zatem 84 realizacje sceniczne polskiego dramatu współczesnego.

Do finału zakwalifikowano spektakle:

  1. Bieguni Olgi Tokarczuk w adaptacji Michała Zadary i Barbary Wysockiej w reżyserii Michała Zadary z Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie (koprodukcja)
  2. Darwin albo dzieci ewolucji Łukasza Zaleskiego w reżyserii Magdaleny Miklasz z Akademii Sztuk Teatralnych im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, filia w Białymstoku
  3. I tak nikt mi nie uwierzy Jolanty Janiczak w reżyserii Wiktora Rubina z Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie
  4. Inni ludzie Doroty Masłowskiej w reżyserii Macieja Gorczyńskiego z Fundacji Dziesięciu Talentów na rzecz Teatru BARAKAH w Krakowie
  5. Klątwa rodziny Kennedych Jolanty Janiczak w reżyserii Wiktora Rubina z Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
  6. Kluk Maliny Prześlugi w reżyserii Artura Romańskiego z Teatru Animacji w Poznaniu
  7. Krzycz. Byle ciszej Marcina Kąckiego w reżyserii Anety Groszyńskiej z Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu
  8. Lem vs. P. K. Dick autorstwa i w reżyserii Mateusza Pakuły z Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie
  9. NIECH PRAWO BĘDZIE Z WAMI (albo co warto wiedzieć o konstytucji na wypadek rządów złodziei, furiatów i fundamentalistów) Jana Czaplińskiego w reżyserii Anety Groszyńskiej z Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
  10. Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979 Magdy Fertacz w reżyserii Wojciecha Farugi z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
  11. Żeby umarło przede mną Martyny Lechman w reżyserii Darii Kopiec z Bałtyckiego Teatru Dramatycznego im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie
  12. Życie intymne Jarosława Magdy Kupryjanowicz, Michała Kurkowskiego według pomysłu i we współpracy z Kubą Kowalskim na podstawie tekstów Jarosława Iwaszkiewicza w reżyserii Kuby Kowalskiego z Teatru Wybrzeże w Gdańsku

 

Niestety ze względu na zaistnienie przyczyn niezależnych od Instytutu Teatralnego nie ma możliwości, aby Jury 27. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej rozpoczęło aktualnie pracę, a tym samym – by mógł rozpocząć się drugi etap Konkursu, tj. oglądanie przez Jury spektakli zakwalifikowanych do finału. Niezwłocznie po uzyskaniu niezbędnych informacji finaliści zostaną poinformowani o terminach dalszej realizacji Konkursu, a na stronie Instytutu Teatralnego pojawi się stosowny aneks do Regulaminu.

 


 

REFUNDACJE DLA 40 SPEKTAKLI

Poza finałową dwunastką Komisja Artystyczna wybrała 40 spektakli, które będą mogły ubiegać się o refundację kosztów produkcji (ich lista dostępna jest wśród załączonych plików „do pobrania”).

Zgodnie z aneksem do Regulaminu, do 15 października 2021 uczestnicy Konkursu, którym Komisja Artystyczna przyznała refundacje, są zobowiązani do przesłania wniosku o refundację, kosztorysu powykonawczego oraz sprawozdania dotyczącego eksploatacji zgłoszonego przedstawienia. Niewywiązanie się z tego obowiązku będzie jednoznaczne z rezygnacją z prawa do refundacji.

Wypłata refundacji uzależniona jest od decyzji Komisji Finansowej, która zatwierdza kosztorysy powykonawcze teatrów ubiegających się o refundację. Wysokość refundowanych kosztów będzie uzależniona od maksymalnych progów ustalonych przez Organizatora Konkursu w ramach zrównoważonej refundacji faktycznie poniesionych wydatków przygotowania premiery.

 


 

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs jest organizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

 


Powiązane

Zobacz również