„Jak przestałem być idealny” to koprodukcja Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego i Fundacji Teatr 21. Już na początku września przedstawienie zostanie zaprezentowane na mobilnej scenie Instytutu, czyli w niebiesko-białym namiocie cyrkowym, w przestrzeni parku między Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego a Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski! W wypełnionym muzyką na żywo spektaklu pytania o odmienność i różnorodność sąsiadują z zapierającymi dech w piersiach wyczynami akrobatów, a humor z refleksją o tym, jak długa droga czasem prowadzi do samoakceptacji.
Spektakl inspirowany jest mitem o Ganeśi – hinduskim bóstwie z głową słonia, oraz prawdziwą historią Josepha Merricka – znanego również jako człowiek-słoń. Czerpiąc z obecności artystów cyrkowych, aktorów dramatycznych, muzyków oraz aktorów Teatru 21 zapraszamy na przedstawienie, które łączy widzów i artystów we wspólnej teatralno-cyrkowej opowieści. Z myślą o młodych widzach odkryjemy historię odmienności, w której bohater musiał mierzyć się z poczuciem braku akceptacji. Razem z publicznością, pod cyrkowym szapito wykreujemy świat, w którym jest miejsce dla każdego, a różnorodność staje się wartością.
Nowy spektakl w namiocie cyrkowym to nasza propozycja dla widowni familijnej. Mam nadzieję, że będzie świetną okazją do rodzinnego wybrania się do teatru w nieoczywistej przestrzeni. Pozytywne przesłanie tego spektaklu o uniwersalnej potrzebie szacunku dla siebie nawzajem oraz udane połączenie sztuki teatru i cyrku z pewnością wzbudzą dobre emocje oglądających – mówi Elżbieta Wrotnowska-Gmyz, dyrektor Instytutu Teatralnego.
Przedstawienie „Jak przestałem być idealny” to wspaniała artystyczna przygoda – zarówno dla nas twórców jak i widzów. W przyszłym roku ruszymy w trasę po całej Polsce. Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli się spotkać z widzami także w mniejszych miejscowościach i włączyć ich w nasze wspólne, teatralne poszukiwania różnorodności” – dodaje Justyna Sobczyk, reżyserka, pracowniczka Działu Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego, prezeska Fundacji Teatr 21.
Spektakl „Jak przestałem być idealny” to piąty familijny projekt artystyczno-edukacyjny, który będzie przemierzał Polskę z namiotem cyrkowym w ramach programu „Lato w teatrze”. Od 2011 roku, gdy Instytut Teatralny kupił namiot od właściciela Cyrku Bojaro, wyprodukowano cztery spektakle objazdowe: „Gdzie jest Pinokio?” (2011, reż. Robert Jarosz) , „Pippi Pończoszanka” (2013, reż. Konrad Dworakowski), „Jak wytresować dziewczynkę?” (2015, reż. Michał Walczak) i „Piotruś Pan” (2019, reż. Konrad Dworakowski). Cztery tytuły zostały zagrane blisko 170 razy!
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.latowteatrze.pl
Bilety w cenie 10 zł do nabycia przez stronę internetową www.instytut-teatralny.pl lub www.goout.pl, a także w księgarni Prospero w siedzibie Instytutu, ul. Jazdów 1 w (pn. – pt.: 10:00 – 18:00, sob.: 12:00 – 18:00).
Ok. 60 min przed każdym pokazem będzie możliwe zakupienie biletu na miejscu, przed namiotem cyrkowym (wyłącznie z okazaniem certyfikatu zaszczepienia przy zakupie i przy wejściu do namiotu).
W spektaklu pojawiają się różnorodne, kolorowe światła (nie używamy świateł stroboskopowych ani ultrafioletowych) i muzyka na żywo, a niektóre sceny są dosyć głośne. Droga do namiotu została utwardzona dla ułatwienia poruszania się np. osób na wózkach. Spektakle w dniach 8 i 10 września będą tłumaczone na polski język migowy.
Szczególne warunki uczestnictwa:
- Na terenie namiotu cyrkowego przez cały czas trwania spektaklu należy przestrzegać obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki.
- Przed wejściem do namiotu każdy widz jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia, że według jego najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną wirusem SARS-CoV-2 i nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Uprzejmie prosimy o przybycie odpowiednio wcześniej, by wypełnić oświadczenie na miejscu (do odbioru przed namiotem lub w Instytucie).
- Wchodząc do namiotu należy zdezynfekować dłonie.
- Zakup biletu jest równoznaczny z zaakceptowaniem powyższych zasad organizacyjnych.
Producenci spektaklu dziękują Międzynarodowemu Centrum Kultury Nowy Teatr za udostępnienie sali prób.
Spektakl został wyprodukowany w ramach programu „Lato w teatrze”.
Jest koprodukcją Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Program Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawę.