fbpx
Teatr w kulturze familijnej

Teatr w kulturze familijnej

Badanie potrzeb publiczności spektakli dla dzieci

Przedmiotem badania był – najogólniej mówiąc – stosunek współczesnych rodzin do teatru dla dzieci. Rodzina w szczególny sposób uczestniczy w życiu teatralnym, ma określone potrzeby kulturalne i oczekiwania względem oferty teatrów. W badaniach zwrócono uwagę przede wszystkim na opinie rodziców i opiekunów dzieci, którzy przyprowadzają najmłodszych widzów teatralnych na spektakle w ramach indywidualnego uczestnictwa w kulturze.

Stosunek widzów indywidualnych do teatru dla dzieci został rozpoznany przez zbadanie:

  1. praktyk teatralnych publiczności spektakli dla dzieci;
  2. oferty teatralnej i jej dostępności dla rodzin z dziećmi;
  3. oczekiwań rodziców i opiekunów dzieci względem teatrów i instytucji kultury zajmujących się organizacją życia teatralnego.

Badanie zostało zrealizowane wśród:

  • widzów teatrów instytucjonalnych, którzy kupowali bilety na spektakle dla dzieci w ramach akcji Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego „Bilet za grosze” (maj 2017);
  • publiczności spektaklu Pippi Pończoszanka, który był grany w namiocie cyrkowym w ramach programu „Lato w teatrze” podczas letniego tournée w kilkunastu miejscach w Polsce (lato 2017);
  • publiczności obecnej na kierowanych do dzieci spektaklach teatralnych wystawianych w ramach programu „Teatr Polska” (jesień 2017).
Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności