Для України | Dla Ukrainy Działalność Dokumentowanie teatru Patronka Pracowni Dokumentacji Teatru Bazy danych Projekty badawcze Galeria IT Projekty i Programy Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | IV edycja AРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ДЛЯ ТЕАТРАЛЬНИХ ДІЯЧІВ ТА ДІЯЧОК З УКРАЇНИ Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego | edycja III Rezydencje Artystyczne Instytutu Teatralnego dla twórczyń i twórców z Białorusi i Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА Rezydencje Artystyczne | Rejestracja dla polskich instytucji kultury i organizacji pozarządowych Rezydencje artystyczne Instytutu Teatralnego | II edycja | Ukraina-Białoruś Rezydencje artystyczne. Białoruś | I edycja Więźniowie teatru Lato w teatrze | 17. edycja programu „Wyspiański. Teatr obecności” | cykl wykładów „Sofokles na nowo odczytany” | cykl czytań Słowem o musicalu | cykl wykładów Cykl „My z niego wszyscy” Teatr polski poza Polską Praskie Quadriennale DRAMATOPISANIE Dramatopisanie | V edycja DRAMATOPISANIE | IV edycja DRAMATOPISANIE | III edycja DRAMATOPISANIE | II edycja DRAMATOPISANIE | I edycja Wirtualne Archiwum Janusza Warmińskiego Książka w teatrze Nowa Siła Krytyczna Wirtualne Archiwum Józefa Szajny „MONITOR” Encyklopedii Teatru Polskiego Awangarda teatralna Europy Środkowo-Wschodniej i jej obecność w teatrze współczesnym Для України | Dla Ukrainy АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА InfoPoint UA | Інформаційний пункт для людей театру з України TEATR POLSKA Mono w Instytucie Przestrzenie Sztuki Klasyka w powieści graficznej OFF Polska OFF POLSKA – 4. edycja OFF POLSKA – 3. edycja OFF POLSKA – 2. edycja OFF POLSKA – 1. edycja Odzyskana awangarda Publikacje z serii Odzyskana awangarda Platforma badawcza Odzyskana awangarda Spacerownik Teatralny Program „Placówka” Placówka – finaliści i laureaci NOWY CYRK | 2023 Archiwalne Rok Aleksandra Fredry Dramaty polskie. Wybrał Zbigniew Raszewski Як я перестав бути ідеальним АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ УКРАЇНА – БІЛОРУСЬ Romantyzm. Od-czytywanie Piękni Czterdziestoletni Nie-Boskie komedie | Cykl czytań scenicznych NOWY CYRK NOWE FORMY ISTNIENIA. Jak zmieniał się teatr w pandemii? I znów prolog? PRL: teatr studencki i inny 33. Kongres SIBMAS Nówka Sztuka Dotknij teatru Od-czytywanie Norwida. Dramaty Mały Instytut Teatralny Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana Twórcy i niepełnosprawność | cykl spotkań Program „DYBUK na stulecie”. Rocznica prapremiery dramatu Szymona An-skiego CYRK: GENEALOGIE, IMAGINARIA, TRANSLACJE. Międzynarodowa Konferencja Naukowa Performanse plastyczne Władysława Hasiora „Dzieje się obok” | Przegląd współczesnego słowackiego teatru Wystawy w Google Art&Culture C I A Ł O P R Z E S T R Z E Ń I T TEATROTEKA Teatr staropolski. Re:konstrukcje Ruch w Instytucie Ruch w Instytucie 2017 Ruch w Instytucie 2017/2018 Ruch w Instytucie 2018/2019 Ruch w Instytucie 2019 Demokracja. Przedstawienia – po roku 1989 Desant UA! Pierwszy przegląd teatrów ukraińskich 1968/PRL/TEATR – konferencja naukowa o teatrze po 1968 Egoiści. Kultura Zrzuty i trzecia droga w kulturze polskiej lat 80. European Route of Historic Theatres 25/250 Spektakle TeatruTV Filozofie teatru Grupa Robocza Mnemonium i zagadka Szekspira | Jerzy Juk-Kowarski Moja historia – cykl rozmów z artystami teatru NEKROPERFORMANS. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny Nikt mnie nie zna. Dramaty Nikt mnie nie zna | Fredro Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Czytania Nikt mnie nie zna. Dramaty Oświeconych | Seminarium Nikt mnie nie zna. Wyspiański Nowe historie. Raszewski dzisiaj czytany Nowy teatr białoruski Partycypacje, emancypacje, transformacje. Teatr intelektualnej wspólnoty Performanse i przedstawienia wolności w kulturze współczesnej Reducie na stulecie Scena niepodległych kobiet Świat czyta Kochanowskiego | WAW-NY-LA-LDN-MAD-ATH Szkoła Konstruktorów Lalkowych Teatr publiczny. Przedstawienia Teatr publiczny. Przedstawienia | Wiek XIX Konkursy Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 30. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej Konkurs Fotografii Teatralnej Konkurs Fotografii Teatralnej – X edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IX edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VIII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VII edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – VI edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – V edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – IV edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – III edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – II edycja Konkurs Fotografii Teatralnej – I edycja Konkurs – Najlepsza praca magisterska Konkurs na najlepszą mgr | 2023/2024 Konkurs na najlepszą mgr | 2022/2023 Konkurs na najlepszą mgr | 2021/2022 Konkurs na najlepszą mgr | 2020/2021 Konkurs na najlepszą mgr | 2019/2020 Konkurs na najlepszą mgr | 2018/2019 Konkurs na najlepszą mgr | 2017/2018 Konkurs na najlepszą mgr | 2016/2017 Konkurs na najlepszą mgr | 2015/2016 Konkurs na najlepszą mgr | 2014/2015 Konkurs na najlepszą mgr | 2013/2014 Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa” X Konkurs „Klasyka Żywa” IX KONKURS „KLASYKA ŻYWA” VIII Konkurs „Klasyka Żywa” VII Konkurs „Klasyka Żywa” VI Konkurs „Klasyka Żywa” V Konkurs „Klasyka Żywa” IV Konkurs „Klasyka Żywa” III Konkurs „Klasyka Żywa” II Konkurs „Klasyka Żywa” I Konkurs „Klasyka Żywa” DIG IT: nowy konkurs Instytutu Teatralnego dla działań online Konkurs Wydawniczy Instytutu Teatralnego Publikacje „Coś, co jest bardziej mną niż ja”. Prace ofiarowane prof. Leszkowi Kolankiewiczowi Anna Kuligowska-Korzeniewska | „Czwarty akt Wesela. Teatr polski wobec rewolucji 1905 roku” Jarosław Komorowski | „Dwaj Panowie S. Studia i szkice o Shakespearze i Sienkiewiczu” Tomasz Mościcki | Warszawski teatr 1918. Silva rerum Małgorzata Dziewulska | „Awangarda podkarpacka. Dziewięć reportaży historycznych” A Lexicon of the Central-Eastern European Interwar Theatre Avant-garde | Leksykon międzywojennej awangardy teatralnej Europy Środkowo-Wschodniej Jacek Kopciński | „Widma Białoszewskiego. Głos–Teatr–Trans” Emil František Burian | „Teatr dynamiczny. Wybór pism o teatrze, muzyce i polityce” „Antygona” | Klasyka w powieści graficznej Look Around. Sense Around, Touch Around, Hear Around „Romeo i Julia” | Klasyka w powieści graficznej „Ubu Król czyli Polacy” | Klasyka w powieści graficznej „Współczesny dramat grecki. Antologia” Małgorzata Sikorska-Miszczuk | „Brylant” Artur Pałyga | „Gotki” Agnieszka Wójtowicz | „Grotowski polityczny” Antoni Winch | „Somnambulizm i inne dramaty” Kazimierz Braun | „Piramida. Wspomnienia nie tylko teatralne” Ewa Michnik, Marek Grotowski | „Wrocławskie megaopery Ewy Michnik” Grzegorz Kozak | „Hübner” „Gra w reżyserię. Od kształcenia do tworzenia” Jana Maciejowskiego „Nie Samym Teatrem. Teatr niezależny we Wrocławiu 1983-1987” Juliusz Osterwa | „Dzienniki wypraw 1938-1939” „Reducie na stulecie. Studia i rozpoznania” Ishbel Szatrawska | „Wolny strzelec” Protesilas i Laodamia „Reduta. Źródła i komentarze” Anna Wakulik | „Grupa krwi” Amanita Muskaria | Ciemna Woda Antonina Grzegorzewska | La Pasionaria WST x 40 + Warszawskie Spotkania Teatralne 1965-2021 Ewa Guderian-Czaplińska | „Szara strefa awangardy i inne szkice” „Teatr w pandemii” Zbigniew Majchrowski | „Krypta Gustawa” „Mrożek i nowoczesność” Polska awangarda teatralna 1919–1939. Antologia Łeś Kurbas | „Pisma teatralne” | Odzyskana Awangarda Ewa Bułhak | „Legenda Grzegorzewskiego” Reclaimed Avant-garde: Spaces and Stages of Avant-garde Theatre in Central-Eastern Europe Awangarda teatralna w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór tekstów źródłowych Bartek Warzecha / Przedstawienia „Tomek Tyndyk / Teatr” „HUECKEL/TEATR” Wystawianie Maria i Edmund Wiercińscy Wiercińscy | Korespondencja „Nowe historie 02. Wymowa faktów” „Nowe historie 1. Ustanawianie historii” „Poetyka kulturowa polskiego Szekspira” „Raszewski dzisiaj czytany” „Architektura teatralna w Polsce” Theatralski (Jerzy Timoszewicz) | Świstki teatralne wszystkie…. i więcej W labiryncie przestrzeni i obrazów Od dekoracji do konstrukcji Tadeusz Byrski | „W pogoni za teatrem” Barbara Osterloff | „Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe” „Faktomontaże Leona Schillera” Joanna Krakowska | „Demokracja. Przedstawienia” Joanna Krakowska | „PRL. Przedstawienia” Krystyna Duniec | „Dwudziestolecie. Przedstawienia” Ewa Partyga | „Wiek XIX. Przedstawienia” Piotr Morawski | „Oświecenie. Przedstawienia” Jerzy Grzegorzewski | „Improwizacje. Scenariusze autorskie z lat 1994–2005” Jerzy Grzegorzewski | „Rekonstrukcje. Wybrane adaptacje prozy z lat 1963-2005” Jerzy Grzegorzewski | „Warjacje. Scenariusze autorskie z lat 1978–1991” Erwin Axer | „Notatki z pracy” Stefan Niedziałkowski | „Teatr Sztuki Mimu/Mime Art Theatre” „Nikt mnie nie zna, czyli Fredro niekanoniczny” „Poza kanonem. Wyspiański” Adriana Świątek | „Huculskie peregrynacje weselne” Tomasz Kubikowski | „Zjadanie psów” Andrzej Wirth | „Byle dalej. Autobiografia mówiona i materiały” Julia Rowntree | „Zrób to inaczej. Przewodnik po sztuce, biznesie i aktywności obywatelskiej” „System organizacji teatrów w Europie” „Struktura teatru a struktura spektaklu” Dragan Klaić | „Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją” Hanna Trzeciak | „Ekonomika teatru” „Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze” „Choreografia: polityczność” Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera | W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości „Teatr a Kościół” „Rodzaju żeńskiego. Antologia dramatów” „(Nie)świadomość teatru. Wypowiedzi i rozmowy” „Agora. Statystyki” „Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku” Katarzyna Kułakowska | „Błaźnice. Kobiety kontrkultury teatralnej w Polsce” „Post-Apocalypsis” 20/20. Ogólnopolski Konkurs Na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 1994-2014 Frederic Martel | „Theater. O zmierzchu teatru w Ameryce” Leon Schiller | „Pastorałka” Eleonora Kalkowska | „Sprawa Jakubowskiego. Doniesienia drobne” Wojciech Krukowski | „Tyle lat, co Polska Ludowa albo 45 lat od wtorku” „Akademia Ruchu. Teatr” Tomasz Plata | „Pośmiertne życie romantyzmu” „Piknik Golgota Polska. Sztuka – religia – demokracja” Raporty i badania Obecność teatrów w przestrzeni online w trakcie pandemii | Raport z badań W poszukiwaniu strategii. Działania instytucji teatralnych w czasie pandemii. | Raport z badań Krytyka teatralna w Polsce w czasie pandemii COVID-19 | Raport z badań Pracownice i pracownicy teatrów w pandemii | Raport z badań Kiedy skończy się kwarantanna i będzie można wrócić do teatru, ja wrócę | Raport z badań Dopóki jawi się przede mną kolejna premiera, będę walczyć | Raport z badań Tego się jedną pandemią tak łatwo nie przerwie | Raport z badań My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo | Raport z badań Bycie w objeździe oczami „trupy teatralnej ze stolicy” Teatr w kulturze familijnej Edukacja teatralna w szkołach podstawowych | Raport z badań Struktura teatru a struktura spektaklu | dr Kamila Lewandowska Badanie publiczności teatrów w stolicy Rzemieślnicy teatralni 2013 | Raport Instytutu Teatralnego Klasowe zróżnicowanie stylów życia a stosunek do teatru Współpraca z zagranicą Platforma badawcza TACE – Theatre Architecture in Central Europe Pedagogika teatru Lato w teatrze Lato w teatrze – „Jak przestałem być idealny” Lato w teatrze – „Jak wytresować dziewczynkę?” Lato w teatrze – „Piotruś Pan” Lato w teatrze – „Pippi Pończoszanka” Teatroteka Szkolna Pedagogika Teatru – studia podyplomowe Konkurs im. Jana Dormana Materiały edukacyjne i publikacje „Jak przestałem być idealny”. Broszury edukacyjne Ćwiczenia z dobrostanu – zeszyt dla nauczycielek i nauczycieli Pedagogika teatru. Kierunki, refleksje, perspektywy Gra w teatr z Dormanem | broszura edukacyjna Z domu do Nibylandii i z powrotem Refleksyjnik – o tworzeniu teatru z uczennicami i uczniami Gdzie jest Pinokio? Wakacje z cyrkiem Pippi Pończoszanka Biblioteka i Czytelnia Recenzje Katalog Zbiory Nabytki Biblioteki i Czytelni Bibliografie Teatralia w książkach Bibliografia poloników Bibliografia publikacji pokonferencyjnych Twórczość literacka ludzi teatru Motywy teatralne w beletrystyce Książka w teatrze Informacje praktyczne Kontakt Księgarnia Prospero Nasze strony АРТ-РЕЗИДЕНЦІЇ ТЕАТРАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ | ТВОРЧЫЯ РЭЗІДЭНЦЫІ ТЭАТРАЛЬНАГА ІНСТЫТУТА ДЛЯ ТЕАТРАЛЬНИХ ДІЯЧОК ТА ДІЯЧІВ З УКРАЇНИ ТА БІЛОРУСІ | ДЛЯ ТЭАТРАЛЬНЫХ ДЗЕЯЧАК І ДЗЕЯЧАЎ З БЕЛАРУСІ І УКРАІНЫ InfoPoint UA | Інформаційний пункт для людей театру з України Punkt informacyjny dla ludzi teatru z Ukrainy.