Badanie miało na celu odtworzenie losów teatralnego ruchu amatorskiego podczas pandemii z perspektywy prowadzących zespoły a także uchwycenie specyfiki działań osób prowadzących grupy teatralne.
Raport składa się z trzech głównych części. Otwiera go zarys aktualnego kontekstu funkcjonowania amatorskiego ruchu teatralnego w Polsce. Pierwsza część zawiera definicję przyjętą przez badaczy, zarys obostrzeń, które dotyczyły tego środowiska w pandemicznych miesiącach 2020 roku, a także przybliża cele, pytania badawcze, metody, narzędzia, dobór próby i przebieg badania.
Część drugą rozpoczyna porównanie warunków zatrudnienia i podejmowanych działań z deklaracji dotyczących czasu przed pandemią i zaraz po pandemicznych zmianach.
Badania pozwoliły dostrzec wachlarz kompetencji, z których korzystają na co dzień w swojej pracy prowadzący grupy teatralne, a który uwidocznił się podczas pandemii. Od opowieści o kompetencjach (na poziomie organizacyjnym, artystyczno-edukacyjnym i relacyjnym umiejętności, doświadczeń i wiedzy) rozpoczyna się trzecia część raportu.